Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2003

Turniej nr. 3 - 10 marca 2003

Rozdanie 11
Dealer S OBIE PRZED
   7
J74
J106542
KJ7
Q105
AK3
K7
A10982

832
Q1065
AQ98
63
AKJ964
982
3
Q54

W

N

E

S

-

-

-

1

1 BA1

pas

2 2

pas

2 2

pas

2 BA3

pas

3 BA

pas

pas

pas

 

Przyjęcie inwitu przez gracza W jest oczywiste – ma on łącznie 16 PC oraz pięciokartowego longera w treflach.

 

Inne możliwości:

1 15 – 18 PC z zatrzymaniem pikowym

2 Stayman;

3 brak czterech kierów

4 inwit

 

W

N

E

S

-

-

-

2 1

2 BA1

pas

3 3

pas

3 4

pas

3 BA

pas

pas

pas

   

1 słabe dwa

2 naturalne, 15 – 18 PC

3 Stayman

4 brak czterech kierów

 

 

 

albo

W

N

E

S

-

-

-

2 1

ktr.2

pas

pas

2

pas

pas

3

pas

3 BA

pas

pas

pas

 

1 multi

2 jak wywoławcza kontra na otwarcie słabe 2; alternatywą jest wejście 2BA

Myślę jednak, że większość graczy S zdecyduje się na otwarcie 1. Ręka ta jest zresztą w pełni warta takiego właśnie potraktowania – zawiera przecież dobrze zlokalizowane dziesięć miltonów, w tym pierwszorzędnego longera w pikach. Chodzi również o to, że skoro w ostatnich czasach otwarcia typu słabe dwa stają się coraz bardziej “blokujące” (słabsze), rękę taką jak problemowa na pewno warto jest z tej grupy wyłączyć.

 

Lp (NS) ile razy wynik (NS) % (NS)
1 -1100 7 6.67 0.53
2 -800 13 28.58 2.27
3 -630 1 43.91 3.48
4 -550 5 50.49 4.01
5 -500 8 64.73 5.14
6 -460 4 77.87 6.18
7 -430 61 149.08 11.83
8 -420 14 231.24 18.35
9 -400 170 432.81 34.35
10 -300 22 643.15 51.04
11 -250 1 668.34 53.04
12 -210 1 670.53 53.22
13 -200 4 676.01 53.65
14 -180 4 684.77 54.35
15 -170 2 691.35 54.87
16 -150 30 726.40 57.65
17 -140 16 776.80 61.65
18 -120 2 796.51 63.22
19 -110 6 805.28 63.91
20 -100 13 826.09 65.56
21 -90 3 843.62 66.95
22 -50 8 855.67 67.91
23 50 110 984.94 78.17
24 100 59 1170.07 92.86
25 150 5 1240.19 98.43
26 200 1 1246.76 98.95
27 300 3 1251.14 99.30
28 470 2 1256.62 99.73
29 800 1 1259.90 99.99
30 Śred. 55 630.00 50.00

Niezależnie od punktu wyjścia większość par WE wyląduje w kontrakcie firmowym (chociaż niektóre poprzestaną na częściówkach, znajdą się też takie, które będą bezskutecznie próbowały wygrać 4). 3BA zostanie łatwo zrealizowane, rozgrywający weźmie bowiem pika, cztery kiery, trzy kara oraz asa treflowego. A podjęta przez gracza N próba zaburzenia normalnego toku wydarzeń – np. pierwszym wistem karowym – może najwyżej doprowadzić do podarowania przeciwnikowi nadróbki. Rozgrywający dostanie bowiem wówczas dodatkową wziątkę w karach, a potem zagra ze stołu w pika. S będzie musiał wskoczyć królem i rozpaczliwie zagrać w trefle (inaczej W zdąży wyrobić sobie dziesiątą lewę na D). Ale wtedy gracz W dostanie szansę, aby wyfortować ten ostatni kolor – i to w taki sposób, aby S nie dostał się już nigdy do ręki (i nie odegrał drugiej lewy pikowej). Na dziesięć wziątek rozgrywającego złożą się ostatecznie cztery kara, cztery kiery oraz dwa (lub nawet trzy trefle).

A kontrakt 4 obkłada się (tylko) na oczywistej przebitce pikowej.

Minimaks teoretyczny: 3 BA (WE), 9 lew; 400 dla WE.

następne rozdanie