CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

20.05.2009

Problem 180

180. Po dynamicznej licytacji rozgrywamy kontrakt 4 BA. Licytowano:

 

W

N

E

S

   

1

1

3

4

Ktr

Pas

4 BA

Pas

Pas

Pas

 

N zawistował 9-ką. Zagrałeś trefla do króla, który wziął, wszyscy dodali do koloru. Zagrany kier ukazał oczekiwany renons w ręce N, który wyrzucił pika. Kolejny trefl, S dokłada i dama bierze lewę, N nie dodaje do koloru ponownie wyrzucając pika. Jak grasz dalej mając praktycznie wszystkie karty na stole?

 

K 6

W 4 3

 

A W 8 2

K 9 6 3

 

W 7

A K D

 

K D 9 7 6

4 3 2

 

 

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

180. Po dynamicznej licytacji rozgrywamy kontrakt 4 BA. Licytowano:

W

N

E

S

   

1

1

3

4

Ktr

Pas

4 BA

Pas

Pas

Pas

N zawistował 9-ką. Zagrałeś trefla do króla, który wziął, wszyscy dodali do koloru. Zagrany kier ukazał oczekiwany renons w ręce N, który wyrzucił pika. Kolejny trefl, S dokłada i dama bierze lewę, N nie dodaje do koloru ponownie wyrzucając pika. Jak grasz dalej mając praktycznie wszystkie karty na stole?

Ryszard Kiełczewski

K 6

W 4 3

 

A W 8 2

K 9 6 3

 

W 7

A K D

 

K D 9 7 6

4 3 2

 

 

180. Jedyna niewiadoma to, czy N miał układ 8-0-4-1, czy 7-0-5-1. Tak czy owak as pik jest na pewno u N. Gramy więc króla pik. N bierze i może ściągnąć damę pik i wpuścić nas do stołu pikiem lub karem. Jednak po odciągnięciu lew w tych kolorach  w czterokartowej końcówce S znajdzie się w przymusie kierowo treflowym. Ważnym jest, że odrzuca się on przed naszą ręką, a my zareagujemy stosownie. Wobec tego N od razu odchodzi w karo. Po utrzymaniu się w stole gramy 9-kę. S musi ją pobić 10-ką lub damą, a my ponownie podgrywamy pika. Jeśli N weźmie damą powtórzy się sytuacja z wariantu pierwszego, jeśli puści zyskamy dojście do stołu, by odegrać karo i wyimpasować kiera.  Pozostaje jeszcze wariant, ze N przepuszcza króla pik. Wtedy wchodzimy karem do stołu i podgrywamy kiera. Po utrzymaniu się w ręce wpuszczamy S treflem, a on albo dopuści nas karem do stołu albo odciągnie trefla wyrabiając nam fortę w tym kolorze i ponownie będzie musiał zagrać w coś czerwonego zawsze pozwalając nam na wzięcie 10-ciu lew.

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

Rozgrywka
Szkoła