CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

31.3.2007

Problem 72

 

72. Kontrakt 4 po wiście królem karo. Jak rozwiążesz problemy komunikacyjne potrzebne do wykonania trzech impasów?

 

A 10 9 2

W 8 4

 

A D W 9 7 4

10 8 2

 

A

7 4 2

 

10 3

A 6 5 2

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

 

72. Kontrakt 4 po wiście królem karo. Jak rozwiążesz problemy komunikacyjne potrzebne do wykonania trzech impasów?Ryszard Kiełczewski

 

A 10 9 2

W 8 4

 

A D W 9 7 4

10 8 2

 

A

7 4 2

 

10 3

A 6 5 2

 

 

72. Jeżeli wejdziemy asem trefl i zagramy 8-kę kier na impas, to N mając trzeciego króla przepuści. Ponowienie impasu kier nawet blotką spowoduje, ze wygramy tylko przy całym mariaszu pik, drugiej figurze u S, lub przy secowym mariaszu na dowolnej ręce. Szanse pikowe łącznie wynoszą 38,6%. W pozostałych przypadkach impas kier uda się, co drugi raz (61,4:2 = 35,7%). Łącznie opisany sposób rozgrywki, polegający na rozpoczęciu od impasu kierowego, oferuje około 74%. Inny sposób polegający na rezygnacji z impasu króla kier polega na zagraniu asa i blotki kier. Od czasu do czasu na asa spadnie singlowy król kier (12,5%). W pozostałych przypadkach do wygrania wystarczy zastanie, choć jednej figury pikowej w ręce S (75%). Łącznie oferuje to około 81% szans wygrania kontraktu przy podziałach 2-2 i 3-1 w kierach. Pozostałe, 10% kiedy kiery dzielą się 4-0 można w rozważaniach pominąć, bowiem pomniejszają one zarówno szanse pierwszego jak i drugiego sposobu rozgrywki, choć w niejednakowym stopniu. Jednak różnice są tak niewielkie, że pozostawiają przewagę drugiego sposobu rozgrywki nienaruszoną. Pozostaje jeszcze drobny szczegół techniczny przy rozegraniu pików – pierwszy impas należy wykonać 8-ką, a potem należy grać waleta.

 

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozgrywka
Szkoła