KĄCIK WISTOWY

16.12.2004

BROŃ SIĘ

Problem 18

Mecz, licytowano:

 

W

N

E

S

     

1 BA

Pas

2

Pas

3 *

Pas

6 BA

Pasy

  

 

 

 

* 5-ka kar

 

 

Wyszedłeś waletem trefl. Ręce Twoje i dziadka:

 

Obie po partii, dealer S

 
 

A D 2

 
 

K D 5 4

 
 

7 3

 
 

K D 6 5

 

K 10 8

   

W 9 8 6

   

W 2

   

W 10 9 7

   
     

 

Partner dołożył 4-kę, a rozgrywający zabił asem, wszedł damą kier do stołu (od partnera 3-ka) i zagrał karo. Partner dołożył 5-kę, a rozgrywający 10-kę. Wziąłeś waletem i kontynuowałeś trefle 10-ką zabitą w stole – partner dołożył 2-kę, a rozgrywający 8-kę. Kolejne lewy to as i król karo. Partner dokłada 8-kę i 9-kę. 

 

 

Jakiej karty pozbędziesz się w tej lewie ?

 

Rozwiązanie
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 Partner dołożył 4-kę, a rozgrywający zabił asem, wszedł damą kier do stołu (od partnera 3-ka) i zagrał karo. Partner dołożył 5-kę, a  rozgrywający 10-kę.

Obie po partii, dealer S

 
 

A D 2

 
 

K D 5 4

 
 

7 3

 
 

K D 6 5

 

K 10 8

   

W 9 8 6

   

W 2

   

W 10 9 7

   
     

 Wziąłeś waletem i kontynuowałeś trefle 10-ką zabitą w stole – partner dołożył 2-kę, a rozgrywający 8-kę. Kolejne lewy to as i król karo. Partner dokłada 8-kę i 9-kę. 

 

 

 

Jakiej karty pozbędziesz się w tej lewie ?

 

 

 

 

 

 

 

Co wiemy o rozdaniu ? Rozgrywający miał drugiego asa trefl i 5 kar z AK10 ale bez damy, o czym świadczy zarówno sposób rozgrywki tego koloru jak i kolejność i wysokość dokładanych w tym kolorze kart przez partnera. Zatem pozostałe karty rozgrywającego to trzeci as kier i trzy piki być może z waletem.

Ile gotowych lew ma rozgrywający ?

Dwa piki po impasie króla, trzy kiery, dwa kara i trzy trefle. To dopiero 10 lew. Jedenastą musimy mu dać w tej chwili, jako że znaleźliśmy się w przymusie. Przeanalizujmy poszczególne zrzutki z naszej ręki:

    1. pika
    2. Rozgrywający posiadając waleta pik impasuje damą i gra jeszcze dwa razy w pika ustawiając nas w kolejnym przymusie - tym razem już bez wyjścia

       

    3. trefla
    4. Rozgrywający wchodzi impasem pik do stołu i zgrywa dwa trefle wyrzucając z ręki kara. Cokolwiek nie wyrzucimy dajemy dwunastą lewę.

       

    5. kiera

Dochodzi do końcówki:

 

 

A D 2

 
 

K 5 4

 
 

-

 
 

K 6

 

K 10 8

 N i e   

W 9

 i s  

 

-

 t o t   

9 7

 n e  
 

W x x

 
 

A x

 
 

x x

 
 

-

 

 

W tym momencie kończą się groźby przymusowe ze względu na brak komunikacji – odegranie kierów pozwala odrzucić się od króla pik. Do wyrobionego w tym momencie waleta w tym kolorze nie ma dojścia.

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

 

Wist

Szkoła