KĄCIK WISTOWY

27.8.2008

ZRÓB TO SAM

Problem 84

NS po, dealer S

Licytacja

W

N

E

S

     

1

Pas

1

Pas

1 BA

Pas

2

Pas

2 BA

Pas

3 BA

Pas

Pas

pas

     

 

Wist 4 - ka. Jak się będziesz bronił? Ręce twoje i dziadka:

 

 

K W 9 7 6

 

K 10 7 6

 

10 4

 

A 9

10 4 2

W 4

A 6 3

K 10 8 6 2

 

   

     

     

    Rozwiązanie:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

84. ZRÓB TO SAM

Rozwiązanie

 

 

NS po, dealer S

Licytacja

W

N

E

S

     

1

Pas

1

Pas

1 BA

Pas

2

Pas

2 BA

Pas

3 BA

Pas

Pas

pas

     

 

Wist 4 - ka. Jak się będziesz bronił? Ręce twoje i dziadka:

 

 

K W 9 7 6

 

K 10 7 6

 

10 4

 

A 9

10 4 2

W 4

A 6 3

K 10 8 6 2

 

Rozwiązanie:

Co z grubsza wiesz o ręce rozgrywającego? Otóż bardzo wiele. Nie posiada on ani 3-ch pików ani 4-ch kierów. Ma też na pewno zatrzymanie treflowe. Nie wchodzi więc w rachubę, że partner miał 4 trefle. Wyszedł w nie, ponieważ tak wskazywała licytacja. Jeśli zabijemy królem, a partner wychodził z trzech blotek, lub nawet trzeciego waleta, to rozgrywający wybije nam asa karo i nie dojdziemy do fort w treflach. By zachować komunikację należy trefla przepuścić.

 

 

Nawet jeśli gra się wistem odmiennym, gdzie zachęcającą jest mała karta należy podłożyć 10-kę, by rozgrywający utrzymał się w ręce, skąd gorzej mu się będzie rozgrywać kolor karowy. Jeśli rozdanie wygląda jak poniżej:

 

K W 9 7 6

 

K 10 7 6

 

10 4

 

A 9

A 8 5

10 4 2

D 9 3 2

W 4

W 7 2

A 6 3

7 4 3

K 10 8 6 2

 

D 3

 

A 8 5

 

K D 9 8 5

 

D W 5

 

 

 

 

 

 

 

…to rozgrywający zacznie rozgrywkę od pików, a wtedy nasz as karo spełni swoją rolę. Po zabiciu królem i odwrocie rozgrywający w naturalny sposób zacznie rozgrywkę od kar i po przepuszczeniu przez nas przerzuci się na piki wygrywając kontrakt. Oczywiście w tym rozdaniu rozgrywający wygra jak trafi o co chodzi w rozdaniu, ale nie ułatwiajmy mu i przewidujmy problemy rozgrywającego.

 

   Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

 

Wist

Szkoła