Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2003 |
|
Turniej nr. 5 - 12 maja 2003 |
Rozdanie 9
Rozd. N po partii EW |
K9832 AJ6 AJ32 10 |
|||
J1064 Q752 Q QJ85 |
== K1084 K109764 763 |
|||
AQ75 93 85 AK942 |
W |
N |
E |
S |
- | 1 | pas | 2 |
pas | 2 | pas | 4 |
pas | pas | pas |
Chciałbym omówić skok na 4. Two over one a potem
zalicytowanie dogranej w kolor otwarcia obiecuje rękę, z która istnieją
szansę na grę premiową. Skok na 4 zabiera mnóstwo przestrzeni a
ponieważ 2 nie wyklucza góry otwarcia powinien być dobrze zdefiniowany.
W USA stosuje się w takiej sekwencji odzywkę Picture Bid. Zarezerwowana
jest ona dla rąk gdzie punkty skoncentrowane są w dwu licytowanych kolorach
(kolor odpowiedzi + uzgadniany kolor partnera). Aby ją jeszcze lepiej
sprecyzować przyjmuje się, że w kolorach bocznych nie mamy cue-bidu.
Partner z fitem i figurą w kolorze odpowiedzi, zatrzymaniami w kolorach
bocznych ma szansę dostrzec grę premiową oparta nie na punktach a lewach
wygrywających w dwu longerach. Wyobraźmy sobie taką rekę N: K98632,
AW6, 3, D105. Łatwo się doliczyć 12 lew: 6 pikowych, 5 treflowych
i as kier. Piękny szlemik i wylicytowany w trzecim okrążeniu.
Lp. | Zapis NS | Ile | [PT] | [%] |
1 | -1000 | 2 | 1.17 | 0.11 |
2 | -600 | 1 | 4.43 | 0.40 |
3 | -500 | 3 | 8.77 | 0.79 |
4 | -300 | 5 | 17.46 | 1.57 |
5 | -250 | 1 | 23.97 | 2.16 |
6 | -200 | 4 | 29.40 | 2.64 |
7 | -150 | 15 | 50.03 | 4.50 |
8 | -100 | 45 | 115.18 | 10.36 |
9 | -50 | 88 | 259.58 | 23.34 |
10 | 140 | 2 | 357.30 | 32.13 |
11 | 150 | 1 | 360.56 | 32.42 |
12 | 170 | 5 | 367.08 | 33.01 |
13 | 200 | 1 | 373.59 | 33.60 |
14 | 420 | 273 | 671.09 | 60.35 |
15 | 430 | 3 | 970.76 | 87.30 |
16 | 450 | 38 | 1015.28 | 91.30 |
17 | 480 | 3 | 1059.80 | 95.31 |
18 | 590 | 11 | 1075.00 | 96.67 |
19 | 800 | 1 | 1088.03 | 97.84 |
20 | 880 | 6 | 1095.63 | 98.53 |
21 | 1080 | 1 | 1103.23 | 99.21 |
22 | 1100 | 2 | 1106.49 | 99.50 |
23 | 1400 | 1 | 1109.74 | 99.80 |
24 | 2000 | 1 | 1111.91 | 99.99 |
25 | Śred. | 44 | 556.00 | 50.00 |
Wist kierowy według zasady, że jeśli już trzeba wyjść
spod figury to spod krótszej.
Należy zacząć rozgrywkę na maksymalna liczbę lew.
Przy podziale trefli 4-3 i atutów 2-2 wyrzucimy kiery na trefle a dwa kara
przebijemy W sumie 12 lew.
Wist kierowy bijemy asem i gramy trefla do asa i trefla
przebijamy. Pik do asa, zła wiadomość i teraz trzeba zweryfikować linię
rozgrywki. Powinno się skończyć na 10 lewach.
Minimaks teoretyczny: 4 (NS), 10 lew; 420 dla NS.