Uniwersytet Brydżowy Krzysztofa Martensa |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Licytacja jak muzyka |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transferowe wydłużanie kolorówNa szczęście dla nas brydżystów Krzysztof Martens powraca na dobre do brydża. Swą niezwykle obszerną wiedzę postanowił zaprezentować m.in. w serii książek (będzie ich co najmniej pięć).
Temu tematowi poświęcony jest pierwszy tomik serii. Autor prezentuje w nim zupełnie nowatorskie spojrzenie na problemy licytacji szlemowej. Niech w prowadzeniem w temat będzie poniższy przykład.
Licytacja klasyczna
Teraz 3 Pomysł Krzysztofa Martensa polega na transferowym wskazywaniu (wydłużaniu) longera. Na przykład nadwyżkową kartę w układzie 5-5+ na starszych licytujemy tak:
3 3 3 4
Wszystko staje się przejrzyste, a dalsza licytacja pozwala rozróżnić cue-bid krótkościowy od honorowego.
1 uzgodnienie kierów, aspiracje szlemikowe
Teraz otwierający kończy opis ręki wg schematu: 3 3BA – singleton karo; 4 4
Popatrzmy, jak licytujemy układ 5-5 na starszych bez nadwyżek w sile.
1 forsujące2 3 3
Przykład z książki “Licytacja jak muzyka”:
3 3BA- krótkość karo. 4 4
Jeśli chcesz poznać pełny mechanizm transferowego wydłużania kolorów oraz wiele innych niezwykle interesujących pomysłów Krzysztofa Martensa dotyczących strefy szlemowej, koniecznie kup książkę “Licytacja jak muzyka – transferowe wydłużanie kolorów”.
Władysław Izdebski
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|