KROK PO KROKU

16.12.2008

Problem 56

                               Phillip Alder                     ALGORYTM ZAGRAŃ

    W meczu doszedłeś do dobrego szlemika:

W N E S

1

Pas

2

Pas

2 BA

Pas

3

Pas

4

Pas

5

Pas

6

Pas

Pas

pas

                               Wist K. Ręce twoje idziadka:

WE po, dealer W

 

A D W 7 2

K 4 3

 

A W 9

D 10 2

 

7 2

A K D 4 3

 

8 5 4

A 6

 

Jak oceniasz swoje szanse?

Odpowiedź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak oceniasz swoje szanse?

  Wist K. Ręce twoje idziadka:

WE po, dealer W

 

A D W 7 2

K 4 3

 

A W 9

D 10 2

 

7 2

A K D 4 3

 

8 5 4

A 6

 

Wygram bez trudu jeśli piki dzielą się 3:2, a kara nie gorzej niż 4:2. Miałbym poważny dylemat w turnieju na maksy, ale i tam lepszym zagraniem byłoby oparte na przesłankach wyłuszczonych wyżej. Sposób rozgrywki oparty o te przesłanki daje łącznie ok. 79% szans powodzenia (0,68 x 0,84 = 57%), plus udany impas króla kier w pozostałych układach, co daje dodatkowe ok. 22%. Zagranie zaś na podział kar 3:3 (wtedy piki mogą dzielić się 4:1) to znacznie mniej (0,36 x o,96 = 34,56%).

Czy jest jeszcze inny sposób rozgrywki?

Odpowiedź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy jest jeszcze inny sposób rozgrywki?

Wist K. Ręce twoje idziadka:

WE po, dealer W

 

A D W 7 2

K 4 3

 

A W 9

D 10 2

 

7 2

A K D 4 3

 

8 5 4

A 6

 

Owszem - można spróbować przebić trefla w stole. W tym celu przepuszczamy króla trefl, by nie dopuścić do ręki S, który zagraniem w kiera nie pozwoliłby nam sprawdzić innych szans. Wygramy przy tym sposobie jeśli kara dzielą się 3:3 (36%), a przy innym ich podziale kiedy uda się impas na króla kier, co daje dodatkowe 32%. Czyli łącznie 68%, a to jest mniej niż przy poprzedniej koncepcji. Szanse te są jeszcze minimalnie pomniejszone o podział trefli gorszy niż 5:3.

Jak zrealizujesz swój plan?

Odpowiedź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak zrealizujesz swój plan?

Wist K. Ręce twoje idziadka:

WE po, dealer W

 

A D W 7 2

K 4 3

 

A W 9

D 10 2

 

7 2

A K D 4 3

 

8 5 4

A 6

 

Prosto. Biję asem trefl, zgrywam dwa razy piki pozostawiając króla w stole. Gdyby piki nie podzieliły się gram cztery razy karo - muszą się dzielić 3:3 - i wyrzucam z ręki trefle, a na końcu ratuję się impasem kierowym po dojściu królem pik. Szczęśliwie piki podzieliły się 3:2.

Co dalej?

Odpowiedź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co dalej?

Wist K. Ręce twoje idziadka:

WE po, dealer W

 

A D W 7 2

K 4 3

 

A W 9

D 10 2

 

7 2

A K D 4 3

 

8 5 4

A 6

 

Teraz gram asa i króla karo, a trzecie przebijam wysoko. Następnie wchodzę pikiem do stołu odbierając ostatniego atuta i na dwa dobre kara wyrzucam przegrywające trefle. Na końcu z pełnym komfortem impasuję króla kier próbując wziąć nadróbkę.

                               Całe rozdanie:

 

9 8 5

 
 

K 7 4

 
 

9 5

 
 

K D 10 9 2

 

A D W 7 2

K 4 3

 

A W 9

D 10 2

 

7 2

A K D 4 3

 

8 5 4

A 6

 
 

10 6

 
 

8 6 5 3

 
 

W 10 8 6

 
 

W 7 3

 

 

 

 

Krok po kroku

 

Szkoła