CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

31.08.2004

Problem 5

 

W rozgrywa kontrakt 4 po wiście dwa razy w karo. Jak należy rozgrywać ?

 

 

   

KW10954 

876 

 

AKD32 

654 

 

543 

 

KDW5 

 

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

 

Zagrożeniem dla kontraktu jest podział pików 4-0 i podział kierów 4-1. Jeśli zachodzą oba te warunki kontrakt jest nie do wygrania. Kłopotom wynikającym ze złego podziału kierów zaradzić może kolor treflowy - jeśli będzie do niego dojście. Dojście może być wyłącznie pikiem.

 

   

KW10954 

876 

 

AKD32 

654 

 

543 

 

KDW5 

 

Aby to w ogóle było możliwe musimy drugie karo zabić wysoko kartą z wewnętrznego sekwensu np. 9-ką. Kolejnym zagraniem jest oczywiste odblokowanie asem trefl. Teraz należy zagrać pika. Jakiego ? Jeśli zastaliśmy ten nieprzychylny przypadek podziału 4-0, to każdy wysoki pik zostanie przepuszczony i od tej pory nie będziemy w stanie wejść do stołu przy poprawnej obronie przeciwników. 

Zatem zagrywamy małego pika próbując wejścia od razu. N nie dodaje do koloru, a S musi przebić to damą byśmy nie mogli wykorzystać lew treflowych. Oczywiście kolejnym zagraniem S jest karo. Znowu przebijamy wysoko i powinniśmy zagrać dwa razy kiery (muszą się dzielić byśmy mieli jakiekolwiek szanse). Po lewach kierowych powstaje końcówka:

 

   

 

 

 Nieistotne

 

 

KW5

D32

-

-

87

6

-

KDW

   

A32

?

?

?

 

Zagranie wysokiego pika z ręki skończy się przepuszczeniem przez S i wpadką. Zatem zagrywamy małego pika. Co może zrobić S ? Jeśli przepuści znajdziemy się w stole skąd treflami wyparadujemy S jego biernego atuta. Jeśli zabije, to w co ma zagrać ? W pika, to odbieramy ostatnie atu i reszta lew jest nasza. W trefla – znajdziemy się w stole i paradujemy atuta. W karo – przebijamy w stole i treflami paradujemy atuta. Ładne rozdanie.

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozgrywka
Szkoła