CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

30.12.2004

Problem 20

 

W rozgrywa 4 po wiście w króla pik.

 

 

A 3 2

6 5 4

 

K D W 10 9

A 8 7

 

A D

W 3 2

 

A K 2

6 5 4 3

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

 

 

Zwykła arytmetyka prowadzi do zliczenia 10-ciu lew – pikowej, 5-ciu kierów, dwóch kar i  dwóch trefli.

 

A 3 2

6 5 4

 

K D W 10 9

A 8 7

 

A D

W 3 2

 

A K 2

6 5 4 3

 

 

 Żeby jednak wziąć dwie lewy karowe musimy mieć dojście do waleta, a to gwarantuje nam wyłącznie as kier. Standardowa rozgrywka w pośpiechu, to zabicie asem pik, zgranie dwóch kierów i zagranie asa i damy karo. Jeśli jednak napotkamy na taką przykrość jak podział kar 6-2 i trzy kiery przy dubletonie karo, to zagraniem w ten ostatni kolor przeciwnicy “strują” nam 10-tą lewę. Jak się zatem obronić przed taką nieprzyjemnością ? Trzeba zagrać tylko raz kiera, a następnie damą karo. Zagranie dwukrotnie w kiery, a potem damą karo dałoby przeciwnikom szansę zagrania w kiera, co odcięłoby dojście do waleta karo. Teraz jeśli tylko nie spotka nas skrajna przykrość w postaci podziału kierów 4-1 i kar 6-2 spokojnie skasujemy swoje 10 lew.

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozgrywka
Szkoła