CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30.12.2004 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Problem 21 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 BA rozgrywa W po wiście 10-ką trefl.
Rozwiązanie:
Przy 8-miu lewach w kolorach młodszych i 3 w kolorach starszych, stajemy przed potrzebą znalezienia lewy dwunastej. Z kolorów młodszych, choć bardzo soczystych wycisnąć się niestety nie da nic. Za to kolory starsze oferują te możliwości w obfitości.
Dwunastą lewę może dać udany impas pik lub równy podział kierów. Szansa pikowa to 50%, a podział kierów 3-3 to tylko 36%. Jednak obie te szanse możemy połączyć. Jeśli zaczniemy od impasu pik, a ten się nie uda, nie pomoże nam już podział kierów. Zatem należy sprawdzić podział kierów. Nie można jednak tego uczynić po prostacku grając asa, króla i blotkę w tym kolorze, bo w przypadku ich podziału 4-2 posiadacz czterech kierów sam nas obłoży. Należy zatem oddać lewę kierową przed utratą kontroli w tym kolorze. Zagrywamy więc kiera. Od N pokazuje się dama. Nie możemy jej przepuścić ponieważ przy lewie utrzymałby się niebezpieczny przeciwnik, który zagraniem w piki postawiłby nas przed natychmiastowym wyborem – czy mamy zagrać na podział kierów, czy na impas pikowy. Najbardziej przykre zaś w takich sytuacjach bywa, kiedy nie trafiamy, a w rozdaniu była wygrywająca kontynuacja. By uniknąć zgadywanki bijemy damę kier królem i powracamy do ręki np. karem, by ponownie zagrać kiera. Tym razem N dodaje 8-kę (to jest przykład, że komputer jest surowy ale nie złośliwy), więc bezpiecznie podbijamy się 9-ką i po dowolnym odwrocie sprawdzamy najpierw podział kierów, a w przypadku niepowodzenia ratujemy się impasem pikowym.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|