CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
|||||||||||||||||
27.3.2008 |
|||||||||||||||||
Problem 103 |
|||||||||||||||||
103 Jak należy rozegrać kontrakt 5 po wiście królem pik?
Rozwiązanie:
|
|||||||||||||||||
103 Jak należy rozegrać kontrakt 5 po wiście królem pik?
103. W grę wchodzą dwie koncepcje rozgrywki: na dwustronne przebitki i na wyrobienie pików. Tą pierwszą łatwo zrujnują przeciwnicy zagrywając w atu. By zrealizować bowiem linię dwustronnych przebitek trzeba najpierw oddać przeciwnikom kiera. Zatem pozostaje wyrobienie pików. Przy ich podziale 3-3 nie będzie problemów z wygraniem, a nawet możliwa jest nadróbka jeśli udaje się impas karo. Najczęstszym jednak podziałem koloru siedmiokartowego jest podział 4-2. Przy takim zaś podziale konieczne jest zapewnienie sobie dostatecznej komunikacji. Przypuśćmy, że po zabiciu asem przebijemy pika, wejdziemy treflem do stołu i ponownie przebijemy pika. Pozostanie nam w ręce już tylko jeden atut i zero dojść do stołu aby przebić ostatni raz pika. Zaś przeciwnicy po dojściu połączą nam atuty i wygramy wyłącznie przy udanym impasie karo i oczywiście podziale atutów 3-2. Jednym ze sposobów rozwiązania problemów komunikacyjnych w tym rozdaniu jest zagranie w trzeciej lewie blotką do damy karo. Jeśli króla posiada N uzyskamy niezbędne dojście do wyrobienia pików. Jeśli jednak król karo ukaże się u S przeciwnicy odbiorą kiera i połączą atuty i wygramy wyłącznie przy podziale pików 3-3. Zagraniem uniezależniającym dalszą rozgrywkę na wyrobienie pików od położenia króla karo jest zagranie w trzeciej lewie waletem karo. Jeśli zostanie przepuszczony bez trudu wyrobimy piki byleby tylko trefle dzieliły się równo. Jeśli walet zostanie zabity królem zyskamy niezbędne dojście do wyrobienia pików i odatutowania. |
|||||||||||||||||
|