CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

18.06.2004

Problem 13

Jak rozegrasz 6 po ataku waletem trefl, skoro S zabił asem i odwrócił 8-ka trefl ?

 

 

 

   

D 9 3

A W

 

A D W 10 6 5

K 9 7

 

K 7

A D 4 2

 

K D

7 5 3 2

 

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie problemu 13:

 

 

 

Najprostszym rozwiązaniem wydaje się być impas pik. Oferuje ono 50% szans. Inną opcją jest zagranie na przymus. Jeśli dowolny gracz posiada zatrzymanie karo z królem pik, to nie będzie w stanie utrzymać tych kontroli w czterokartowej końcówce, do której doprowadzimy zgrywając asa pik (przygotowanie przymusu wiedeńskiego) i odgrywając wszystkie kiery. Szansa takiego przymusu to też 50%. Jednak w rozdaniu mamy jeszcze jeden kolor, który może stwarzać zagrożenie dla obrońców – trefle. Pozwala to poszerzyć ofertę przymusową z wariantu pikowo-karowego o karowo-treflowy jeśli zatrzymanie w tych kolorach posiada N. Po zgraniu asa pik i przebiciu jednego trefla doprowadzamy do końcówki:

 

 

   

D 9 

 

-

 

6

-

 

K 7

A D 4 2

 

-

 

 

Teraz wystarczy, że N trzyma trefle i kara, by zagranie ostatniego kiera zdusiło go w przymusie.

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozgrywka
Szkoła