CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

10.12.2008

Problem 151

    151 W gra 4 po wiście w króla karo. Do asa pik S nie dodaje do koloru

       

 
  1. 151

    AK7543 

    963  

    D64 

    KW10  

    A

    10872  

    983 

    AK4  

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

    151 W gra 4 po wiście w króla karo. Do asa pik S nie dodaje do koloru

      Ryszard Kiełczewski

 
  1. 151

    AK7543 

    963  

    D64 

    KW10  

    A

    10872  

    983 

    AK4  

151. Do sukcesu może doprowadzić tylko manewr mało elegancko nazwany w języku polskim manewrem złodziejskim (w języku angielskim elopement – ucieczka, we francuskim en passant – w swobodnym tłumaczeniu “ po drodze”). Możliwe to będzie jak doprowadzimy do sytuacji, kiedy nasza zgubna lewa treflowa zderzy się z lewą atutową przeciwników. By to było możliwe N musi mieć układ 4-3-4-2. Gramy kiera do waleta. Jeśli się utrzyma przebijamy karo i ponawiamy kiera. Powiedzmy, że N weźmie asem i zagra pika. Bijemy, wchodzimy do stołu kierem lub treflem, by przebić karo i ponawiamy tą operację przebijając wszystkie kara. W ten sposób weźmiemy asa i króla pik, trzy przebitki kar, dwa kiery i dwa trefle. Na końcu treflową lewę partnera N będzie musiał przebić atutem. Może jednak polska nazwa jest najbardziej przystająca do charakteru tego manewru?

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

Rozgrywka
Szkoła