CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

20.08.2009

Problem 215

 

215. W gra 4 po wiście w króla karo. Do asa pik S nie dodaje do koloru

Ryszard Kiełczewski

A K 7 5 4 3

9 6 3

 

D 6 4

K W 10

 

A

10 8 7 2

 

9 8 3

A K 4

 

 

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

 

215. W gra 4 po wiście w króla karo. Do asa pik S nie dodaje do koloru

Ryszard Kiełczewski

A K 7 5 4 3

9 6 3

 

D 6 4

K W 10

 

A

10 8 7 2

 

9 8 3

A K 4

 

215. Do sukcesu może doprowadzić tylko manewr mało elegancko nazwany w języku polskim manewrem złodziejskim (w języku angielskim elopement – ucieczka, we francuskim en passant – w swobodnym tłumaczeniu „ po drodze”).  Możliwe to będzie jak doprowadzimy do sytuacji, kiedy nasza zgubna lewa treflowa zderzy się z lewą atutową przeciwników. By to było możliwe N musi mieć układ  4-3-4- 2. Gramy kiera do waleta. Jeśli się utrzyma przebijamy karo i ponawiamy kiera. Powiedzmy, że N weźmie asem i zagra pika. Bijemy, wchodzimy do stołu kierem lub treflem, by przebić karo i ponawiamy tą operację przebijając wszystkie kara. W ten sposób weźmiemy asa i króla pik, trzy przebitki kar, dwa kiery i dwa trefle. Na końcu treflową lewę partnera N będzie musiał przebić atutem. Może jednak polska nazwa jest najbardziej przystająca do charakteru tego manewru?

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

Rozgrywka
Szkoła