CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28.10.2009 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
236. W gra szlemika kierowego po wiście (odmiennym) w 2-kę pik. Jak to należy rozgrywać?
Rozwiązanie:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
236. W gra szlemika kierowego po wiście (odmiennym) w 2-kę pik. Jak to należy rozgrywać?
236. Dwunastą lewę można wziąć wyrabiając piki. Do tego jednak potrzebne jest zastanie trzeciego mariasza u któregokolwiek z przeciwników, a temu przeczy wist 2-ką. Kolejną maleńka szansą jest sec DW w karach ale to zawsze zdążymy wykorzystać na końcu. Pozostają rozliczne szanse przymusu ze względu na groźby we wszystkich bocznych kolorach. Jednym z nich jest przymus wpustkowy. By go zrealizować należy przebić dwa piki (wtedy tylko jeden z obrońców będzie miał kartę tego koloru – częściowa eliminacja) i ściągnąć dwa razy kiery (muszą się dzielić 2-1). Teraz zagrywamy trzy razy karo i wygramy zawsze jeśli na jednej ręce znajdą się dama z waletem karo i króla trefl. Wygramy także jeśli DW w karach będzie posiadał S i będzie przy tym miał waleta trefl, a my trafimy palcówkę. Jednak nie są to w sumie imponujące szanse. Szkoda nawet liczenia procentów. Ot jakieś kilka małych procentów zaledwie. Znacznie poważniejsze szanse oferują inne przymusy, do których realizacji niezbędna jest redukcja lew. Możemy to zrobić wyłącznie w pikach. W pierwszej lewie podkładamy 10-ke. S bierze figurą i najbezpieczniej dla obrońców zagrywa w kiery. Ściągamy cztery razy ten kolor.
Oczywiście obie ręce N są hipotetyczne ale przy rozdzieleniu figur karowych jest to bardzo prawdopodobne. I teraz na zagranego kiera N z ręką A nie może wyrzucić trefla, natomiast wyrzuci go z ręką B. Będzie to dla nas wskazówka pozwalająca zlokalizować króla trefl ze względnie dużym prawdopodobieństwem. Jeśli przyjmiemy, że N posiada króla trefl gramy na pojedynczy przymus pikowo-treflowy przeciwko niemu. Ściągamy najpierw kara, a potem kiery i N będący pod groźbami nie może się obronić. Jeśli zdecydujemy, że monarcha treflowy jest w ręce S gramy na przymus podwójny: karowo-pikowy przeciwko N i karowo-treflowy przeciwko S. Jeśli N w tej lewie wyrzuci karo, to my ze stołu trefla, wchodzimy asem trefl do stołu, zagrywamy asa pik ( z ręki karo) i pika ( a nuż jednak coś dobrego stanie się w tym kolorze) i dochodzi do końcówki:
Zagrany ostatni kier zmusza N do pozbycia się kara, my ze stołu niepotrzebną już 10-kę pik i z kolei S nie może utrzymać i króla trefl i trzeciej figury karo.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|