CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

31.5.2007

Problem 79

 

79. W rozgrywa kontrakt 6 . N zawistował królem pik. Do asa trefl N nie dodaje do koloru wyrzucając 4-kę karo. Jak należy rozgrywać?

 

A 5

10 7 6 2

 

A W 4

K 10 3

 

K 10

A W 5

 

K 10 8 6 3 2

A D 4

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

79. W rozgrywa kontrakt 6 . N zawistował królem pik. Do asa trefl N nie dodaje do koloru wyrzucając 4-kę karo. Jak należy rozgrywać?Ryszard Kiełczewski

 

A 5

10 7 6 2

 

A W 4

K 10 3

 

K 10

A W 5

 

K 10 8 6 3 2

A D 4

 

 

79. Odbieramy atuty zrzucając ze stołu kiera i zagrywamy blotką pik do 10-ki. Jeśli N miał na początku KDW w pikach jest wpuszczony i każdym wyjściem musi dać dwunastą lewę. Także nastąpi wpustka (dowolnego zawodnika), jeśli piki dzieliły się 5-2. Jeśli piki dzielą się 4-3 i S posiadał trzy karty w tym kolorze z waletem, to odwróci po walecie pik w pika, bo każde inne zagranie też daje dwunastą lewę. Wtedy doprowadzamy do końcówki:

 

-

7

 

W

-

 

K 10

A W 5

 

6

-

 

Teraz zagrywamy ostatniego trefla i jeśli N zachowa pika pozbywamy się ze stołu karty tego koloru i gramy kara z góry. Jeśli tylko N miał 4 piki od początku szansa na podwójny lub pojedynczy przymus jest bardzo duża. Jeżeli 4 piki były w ręce S również należy zagrać na przymus odgrywając najpierw asa i króla kier (przy 8-miu czarnych kartach S może mieć drugą damę kier) i doprowadzić do takiej samej kocówki grając na przymus kierowo-karowy. Jest on bardzo prawdopodobny przy ujawnionych 10-ciu czerwonych kartach w ręce N.

 

  Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozgrywka
Szkoła