CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31.5.2007 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Problem 79 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
79. W rozgrywa kontrakt 6 . N zawistował królem pik. Do asa trefl N nie dodaje do koloru wyrzucając 4-kę karo. Jak należy rozgrywać?
Rozwiązanie:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
79. W rozgrywa kontrakt 6 . N zawistował królem pik. Do asa trefl N nie dodaje do koloru wyrzucając 4-kę karo. Jak należy rozgrywać?
79. Odbieramy atuty zrzucając ze stołu kiera i zagrywamy blotką pik do 10-ki. Jeśli N miał na początku KDW w pikach jest wpuszczony i każdym wyjściem musi dać dwunastą lewę. Także nastąpi wpustka (dowolnego zawodnika), jeśli piki dzieliły się 5-2. Jeśli piki dzielą się 4-3 i S posiadał trzy karty w tym kolorze z waletem, to odwróci po walecie pik w pika, bo każde inne zagranie też daje dwunastą lewę. Wtedy doprowadzamy do końcówki:
Teraz zagrywamy ostatniego trefla i jeśli N zachowa pika pozbywamy się ze stołu karty tego koloru i gramy kara z góry. Jeśli tylko N miał 4 piki od początku szansa na podwójny lub pojedynczy przymus jest bardzo duża. Jeżeli 4 piki były w ręce S również należy zagrać na przymus odgrywając najpierw asa i króla kier (przy 8-miu czarnych kartach S może mieć drugą damę kier) i doprowadzić do takiej samej kocówki grając na przymus kierowo-karowy. Jest on bardzo prawdopodobny przy ujawnionych 10-ciu czerwonych kartach w ręce N.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|