CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
|||||||||||||||||||||
30.7.2007 |
|||||||||||||||||||||
Problem 89 |
|||||||||||||||||||||
89. W założeniach obie po partii N otworzył blokiem 2 – dwukolorówka kiery i inny. Ostatecznie wylądowałeś w kontrakcie 7 . Jak to będziesz rozgrywał po wiście królem kier?
Rozwiązanie:
|
|||||||||||||||||||||
89. W założeniach obie po partii N otworzył
blokiem 2 – dwukolorówka kiery i
inny. Ostatecznie wylądowałeś w kontrakcie 7 .
89. Kolorami N są niewątpliwie kolory starsze. Wynika to nie tylko z długości w kolorach nietreflowych w naszej ręce, ale także z symulacji przydziału punktów. Dwukolorówka złożona z kar i kierów dawałaby N nędzne 6 punktów w longerach. Wygranie kontraktu będzie możliwe wyłącznie wtedy kiedy ustawimy N w przymusie pikowo –kierowym. Aby to wyegzekwować musimy doprowadzić do czterokartowej końcówki, w której w ręce będziemy trzymali AK10 w pikach i jakąś zbędną kartę, a w stole dwa piki, waleta kier i fortę w karach lub treflach. Problem w tym jak do takiej końcówki doprowadzić? Trzeba założyć podział trefli 3-1 z trójką u S. Przy podziale 4-0, a także 2-2 nie sposób zrealizować potrzebną końcówkę. W tej sytuacji zagrywamy asa trefl (obie figury w dziadku będą konieczne dla zachowania komunikacji), a następnie trzy razy w karo. Przechodzimy figura trefl do stołu i przebijamy karo przy okazji odblokowując kolor treflowy. Teraz pozostałą figura do stołu i trefle do spodu. Czy tak rozegrałeś? |
|||||||||||||||||||||
|