CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
|||||||||||||||||||||
24.10.2007 |
|||||||||||||||||||||
Problem 92 |
|||||||||||||||||||||
92. Rozgrywamy 6 po wiście asem i królem pik. N po otwarciu 1 wchodził do licytacji blokiem 3 . Jak należy rozegrać?
Rozwiązanie:
|
|||||||||||||||||||||
92. Rozgrywamy 6 po wiście asem i królem pik. N po otwarciu 1 wchodził do licytacji blokiem 3 . Jak należy rozegrać?
92. Początek jest prosty – przebijamy pika, gramy asa i blotkę karo, przebijamy ostatniego pika, wchodzimy do stołu np. kierem i odbieramy atuty cztery razy niezależnie od ich podziału. Zagrywamy asa trefl i sprawdzamy podział kierów. Dalsze postępowanie uzależniamy od tego, czego dowiedzieliśmy się o zakrytych rękach. N wskazał licytacją (a potem dodatkowo zagranie trzeciego pika wyjaśnia sprawę) 7 kart w pikach. Jeżeli do tego ukaże się u niego 3 kara gramy na przymus kierowo-treflowy przeciwko S. Jeżeli N ukaże po singlu w czerwonych kolorach, a zatem 4 karty w treflach – gramy trefle z góry. Posiadanie bowiem siódmej “akademii” w pikach wsparte czwartą damą trefl częściej skłoni do licytacji 4 ni z tylko 3. Jeżeli N pokaże 3 karty w czerwonych kolorach gramy na przymus – N mając 7 pików i trzecią damę trefl mógł zalicytować najpierw 1 , a potem ewentualnie powtórzyć piki wskazując w miarę pełnowartościowe wejście. Tu pomocna może być znajomość stylu gry przeciwnika. |
|||||||||||||||||||||
|