CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

24.10.2007

Problem 93

 

93. Jak rozegrasz kontrakt 4 po licytacji:

 

 

W

N

E

S

Pas

1

Ktr

Pas

3

Pas

4

Pas

Pas

pas

   

 

N zawistował królem i asem karo. S zachęcił, ale N w trzeciej lewie zagrał w króla kier. 

Jak będziesz rozgrywał?

 

 

K W 10 9 4

A D 8

 

3

A 8 5 4

 

W 10 9

6 3 2

 

K D 5 2

A 7 6

 

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

93. Jak rozegrasz kontrakt 4 po licytacji:

 Ryszard Kiełczewski

W

N

E

S

Pas

1

Ktr

Pas

3

Pas

4

Pas

Pas

pas

   

 

N zawistował królem i asem karo. S zachęcił, ale N w trzeciej lewie zagrał w króla kier. Jak będziesz rozgrywał?

 

 

K W 10 9 4

A D 8

 

3

A 8 5 4

 

W 10 9

6 3 2

 

K D 5 2

A 7 6

 

93. Sposobów rozgrywki jest jak nie przymierzając rodzajów miłości według prelegenta radzieckiego – nu możet byt‘ liubow mużczynu k‘... Ciekawi mogą mnie (R.K) zapytać o ciąg dalszy przy najbliższym spotkaniu.

No więc można wyatutować i zagrać na podział 3-3 w treflach – 36% szans.

Można zaatutować częściowo dwa razy i dopiero teraz sprawdzić podział trefli. Zyskujemy dodatkową 16% szansę na to, że cztery trefle są przy trzech pikach.

Można zagrać na odwróconą rękę przebijając wszystkie kiery. Komunikacji mamy dość. Wygramy przy podziale pików 3-2 – 68%. Możemy nawet nadrobić, jeżeli dzielą się trefle lub 4 trefle są przy damie karo.

Można zagrać na przymus zakładając w dość oczywisty sposób, że S ma damę karo (N-owi kara się widocznie skończyły), a N 5 kierów. W celu wyegzekwowania tego przymusu należy przepuścić króla kier, drugiego zabić i przebić kiera obarczając zatrzymaniem tego koloru obrońcę N. Zgranie pozostałych czterech pików egzekwuje podwójny przymus kierowo-treflowy przeciwko N i karowo-treflowy przeciwko S:

 

 
 

-

 

D

 

-

 

????

9

-

-

8

-

6

K D 5 2

A 7 6

 

-

 

-

 

D

 

????

 

 

 

Zagranie ostatniego pika zmusza N do pozbycia się trefla. Ze stołu też trefl (choć może być i kier – spełnił już swoją powinność) i z kolei S też nie może utrzymać trefli. Ta rozgrywka się nie uda, jeśli piki podzielą się do zera.

 

 

 

Można wygrać i przy podziale do zera. Też przepuszczamy króla kier i zagrywamy pika. Jeśli obaj obrońcy dołożą – gramy jak poprzednio. 

 

 

 

 

 

Jeśli którykolwiek nie dołoży doprowadzamy do końcówki:Ryszard Kiełczewski

K

-

 

-

8

 

-

6

 

K D 5 2

A 7 6

 

 

Teraz jeśli 5 pików miał N S po zagraniu króla pik znajdzie się w przymusie na młodszych kolorach. Jeżeli zaś 5 pików miał S, to przy 5-ciu karach ukazanych w trzeciej lewie w ręce S, jego partner znajdzie się w przymusie kierowo-treflowym. Śliczne rozdanie.

 

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozgrywka
Szkoła