CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

24.10.2007

Problem 95

 

95. Jak należy rozgrywać kontrakt 6 po wiście damą pik?

 

 

A 9 3 2

K

 

K 8 4

A W 7 3

 

9 2

A D 5 4

 

A W 10 9

K D 6 5

 

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

95. Jak należy rozgrywać kontrakt 6 po wiście damą pik?

 Ryszard Kiełczewski

A 9 3 2

K

 

K 8 4

A W 7 3

 

9 2

A D 5 4

 

A W 10 9

K D 6 5

 

 

95. Po przebiciu dwóch pików mamy 11 lew. Dwunastą może dać kolor kierowy lub karowy. Karowy w przypadku udania się impasu na króla, kierowy aż w trzech przypadkach – udanego impasy, drugiej damy i podziału kierów 3-3. Oczywiste jest zatem, ze w kierach zaczniemy szukać swojej szansy. Na wybór dróg rozgrywki wpływ będzie miał także podział trefli. Jeżeli podzielą się 3-2 będziemy mogli wykorzystać wszystkie szanse po kolei. Realizując swój plan przechodzimy do ręki 9-ka trefl i przebijamy pika figura. Ponownie wracamy treflem do ręki i jeśli podzieliły się przebijamy blotkę pik pozostałą figurą trefl. Teraz należy zagrać asa kier i powrócić do ręki królem. Po odciągnięciu ostatniego atuta przeciwnikom zagrywamy blotką kier do waleta wykorzystując wszystkie szanse tkwiące w tym kolorze. Jeżeli okaże się, ze S miał czwartą damę kier z 9-ka lub 10-ką pozostanie nam szansa impasu karowego. Jeżeli przy drugim powrocie do ręki okaże się, ze trefle podzieliły się 4-1 należy zagrać asa pik w celu rozpoznania rozkładu tego koloru i dopiero przebić ostatniego pika. Teraz dalsze poczynania zależą od podziału pików. Jeżeli S posiadał 4 piki i 4 trefle, to w czerwonych kolorach pozostało mu 5 kart. Wtedy rozgrywamy kiery jak przy rozkładzie trefli 3-2 – asem i blotką do króla, a potem po odebraniu atutów blotką do waleta. Przegramy tylko przy trójkolorówce z singlem karo w ręce S.

Jeżeli okaże się, że N posiadał 5 pików należy wrócić królem kier do ręki, odciągnąć atuty i w czterokartowej końcówce:Ryszard Kiełczewski

 

-

-

 

8 4

A W

 

9 2

A D

 

-

-

 

 

...nie grzebać po kieszeni w poszukiwaniu monety do losowania czy zagrać na impas kier, karo, czy na wpustkę, tylko zaimpasować króla karo. A dlaczego? Dlatego że nawet jak impas karo się nie uda, to może odpaść druga od początku dama kier.

Przy czterech treflach w ręce N szansa na dubletona kier w ręce S staje się znikoma i bezpieczna rozgrywka kierów nie wchodzi w rachubę. Decyzję podejmiemy dopiero w czterokartowej końcówce przedstawionej powyżej.

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozgrywka
Szkoła