KĄCIK WISTOWY

21.08.2009

116. Turniej na maksy - problem taktyczny 

Problem 116

                                      

                        Turniej par, NS po, dealer S

W

N

E

S

     

Pas

Pas

1

Pas

1 BA

Pas

3 BA

Pas

Pas

Pas

     

W wistuje 4, RGR kładzie króla, bijesz asem i ściągasz damę. RGR dokłada 6 i 8-kę, a partner w drugiej lewie dokłada 3-kę. Jak się będziesz dalej bronił w zależności od sytuacji taktycznej w turnieju?

 

K 7  
 

A K W  
 

A D 10 7 2  
 

D 4 3  

A D 2  

D 10 6  

9 8 5 4  

K W 5  
   
   
   
   

                       

   

     

     

    Rozwiązanie:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

Rozwiązanie

 

         

           116. Turniej na maksy - problem taktyczny                      

                        Turniej par, NS po, dealer S

W

N

E

S

     

Pas

Pas

1

Pas

1 BA

Pas

3 BA

Pas

Pas

Pas

     

W wistuje 4, RGR kładzie króla, bijesz asem i ściągasz damę. RGR dokłada 6 i 8-kę, a partner w drugiej lewie dokłada 3-kę. Jak się będziesz dalej bronił w zależności od sytuacji taktycznej w turnieju?

 

K 7  
 

A K W  
 

A D 10 7 2  
 

D 4 3  

A D 2  

D 10 6  

9 8 5 4  

K W 5  
   
   
   
   

                        Rozwiązanie:

Potrzebując supermaksa grasz waleta trefl!!!. Jeśli rozgrywający uwierzy, że twój partner ma pozostałe piki i króla trefl wskoczy asem i wykona impas kier, jeśli będzie ambitnie chciał wygrać kontrakt. A wtedy będzie bez trzech. Chcesz odbiec od stada graj w karo – teraz S jeszcze łatwiej może spróbować impasu kier, wszak z jego wizji rozdania wynika, że piki ci się skończyły, a on kontroluje pozostałe kolory, więc impas kier niczym nie grozi. Wtedy będzie bez dwóch.

 Problem dla rozgrywającego po zagraniu waletem trefl – gdzie jest 2-ka pik? Jeśli u W, to dlaczego nie dołożył jej, by zamarkować dojście treflem? Więc albo nie ma tej 2-ki, albo nie ma króla trefl. Albo obu tych rzeczy naraz. A wtedy? Wtedy E zagrał psychologicznie i albo ma wspomnianą 2-kę pik, albo króla trefl, albo wręcz i jedno i drugie i jeszcze damę kier na dodatek.

Całe rozdanie:

 

K 7  
 

A K W  
 

A D 10 7 2  
 

D 4 3  

W 9 5 4 3

A D 2

 

9 5 4 3

D 10 6  

6

9 8 5 4  

10 7 6

K W 5

 
 

10 8 6  
 

8 7 2  
 

K W 3  
 

A 9 8 2  

 

 

   Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

 

Wist

Szkoła