KĄCIK WISTOWY

10.3.2008

BROŃ SIĘ

Problem 69

   

69. S rozgrywa kontrakt 4 po następującej licytacji:

 

W

N

E

S

     

1

2

2

Pas

3

Pas

4

Pas

Pas

pas

     

Zawistowałeś w króla trefl. Ręce Twoje i dziadka:

 
 

A 9 7 6

 

W 7 2

 

K W 10 4

 

6 2

W

 

10 8 6

 

D 7 3

 

K D W 10 4 3

 
   

Króla trefl rozgrywający pobił asem (partner dołożył 7-kę), zgrał asa i króla pik (od partnera 3 i 10), następnie trzy razy kiery AKD (partner dołożył trzy razy wskazując parzystą liczbę kart), by odejść 9-ką trefl, do której partner dołożył 5-kę (wist odmienny). Wziąłeś lewę i w co zagrywasz?

     

     

     

    Rozwiązanie:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

 

Rozwiązanie

 

 

69. S rozgrywa kontrakt 4 po następującej licytacji: 
                                                         Zawistowałeś w króla trefl. Ręce Twoje i dziadka:

 

W

N

E

S

     

1

2

2

Pas

3

Pas

4

Pas

Pas

pas

     
 

A 9 7 6

 

W 7 2

 

K W 10 4

 

6 2

W

 

10 8 6

 

D 7 3

 

K D W 10 4 3

 
   

Króla trefl rozgrywający pobił asem (partner dołożył 7-kę), zgrał asa i króla pik (od partnera 3 i 10), następnie trzy razy kiery AKD (partner dołożył trzy razy wskazując parzystą liczbę kart), by odejść 9-ką trefl, do której partner dołożył 5-kę (wist odmienny). Wziąłeś lewę i w co zagrywasz?

 

Rozwiązanie:

 

Wystarczy przeliczyć rękę rozgrywającego. Miał on 5 pików, trzy kiery i dwa trefle, zatem w karach pozostało mu miejsce na trzy karty. Żeby mieć jakiekolwiek nadzieje na obłożenie kontraktu należy założyć asa karo u partnera (no i damę pik, co wydaje się oczywiste), co nie jest żadnym chciejstwem, bo S pokazał już 16 wyśmienitych punktów, a przecież nie zalicytował bezpośrednio 4 , tylko zainwitował partnera. Jeśli zagramy w karo rozgrywający nie będzie miał żadnych innych szans jak tylko zaimpasować damę karo, bo tylko udany impas daje szanse wygrania. Natomiast po zagraniu w podwójny renons stworzymy rozgrywającemu pokusę zagrania do króla karo, bo jedno karo usunie na zagranie w podwójny renons. Oczywiście RGR zagra w pika ze stołu, ale nasz partner ma odejście w kiera. Oczywiście jest to naiwny podstęp, ale bez niego nie mamy żadnych szans. Wykonując takie zagranie lepiej być “no name men”.

 

 

 

   Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

 

Wist

Szkoła