Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2003

Turniej nr. 5 - 12 maja 2003

 Rozdanie 9

Rozd. N po partii EW     K9832
AJ6
AJ32
10
   
J1064
Q752
Q
QJ85
  ==
K1084
K109764
763
 
    AQ75
93
85
AK942
   
 

W

N

E

S

- 1 pas 2
pas 2 pas 4
pas pas pas  

 
Chciałbym omówić skok na 4. Two over one a potem zalicytowanie dogranej w kolor otwarcia obiecuje rękę, z która istnieją szansę na grę premiową. Skok na 4 zabiera mnóstwo przestrzeni a ponieważ 2 nie wyklucza góry otwarcia powinien być dobrze zdefiniowany. W USA stosuje się w takiej sekwencji odzywkę Picture Bid. Zarezerwowana jest ona dla rąk gdzie punkty skoncentrowane są w dwu licytowanych kolorach (kolor odpowiedzi + uzgadniany kolor partnera). Aby ją jeszcze lepiej sprecyzować przyjmuje się, że w kolorach bocznych nie mamy cue-bidu. Partner z fitem i figurą w kolorze odpowiedzi, zatrzymaniami w kolorach bocznych ma szansę dostrzec grę premiową oparta nie na punktach a lewach wygrywających w dwu longerach. Wyobraźmy sobie taką rekę N: K98632, AW6, 3, D105. Łatwo się doliczyć 12 lew: 6 pikowych, 5 treflowych i as kier. Piękny szlemik i wylicytowany w trzecim okrążeniu.
Lp. Zapis NS Ile [PT] [%]
1 -1000 2 1.17 0.11
2 -600 1 4.43 0.40
3 -500 3 8.77 0.79
4 -300 5 17.46 1.57
5 -250 1 23.97 2.16
6 -200 4 29.40 2.64
7 -150 15 50.03 4.50
8 -100 45 115.18 10.36
9 -50 88 259.58 23.34
10 140 2 357.30 32.13
11 150 1 360.56 32.42
12 170 5 367.08 33.01
13 200 1 373.59 33.60
14 420 273 671.09 60.35
15 430 3 970.76 87.30
16 450 38 1015.28 91.30
17 480 3 1059.80 95.31
18 590 11 1075.00 96.67
19 800 1 1088.03 97.84
20 880 6 1095.63 98.53
21 1080 1 1103.23 99.21
22 1100 2 1106.49 99.50
23 1400 1 1109.74 99.80
24 2000 1 1111.91 99.99
25 Śred. 44 556.00 50.00

Wist kierowy według zasady, że jeśli już trzeba wyjść spod figury to spod krótszej.

Należy zacząć rozgrywkę na maksymalna liczbę lew. Przy podziale trefli 4-3 i atutów 2-2 wyrzucimy kiery na trefle a dwa kara przebijemy W sumie 12 lew.

Wist kierowy bijemy asem i gramy trefla do asa i trefla przebijamy. Pik do asa, zła wiadomość i teraz trzeba zweryfikować linię rozgrywki. Powinno się skończyć na 10 lewach.

Minimaks teoretyczny: 4 (NS), 10 lew; 420 dla NS.

następne rozdanie