Rozdanie 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Rozd. N, Po partii EW | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() |
W |
N |
E |
S |
- |
pas |
pas |
1 |
pas |
1 |
pas |
2 |
pas |
3 |
pas |
3 |
pas |
3 BA4 |
pas |
4 |
pas |
4 |
pas |
4 BA6 |
pas |
5 |
pas |
6 |
pas |
pas |
pas |
1
odwrotka2
silny (!) na pięciu kierach3
szlemikowe uzgodnienie koloru: wezwanie do cue-bidu4
brak krótkości5
cue-bid6
Blackwood7
jedna wartość
albo (Nasz System)
W |
N |
E |
S |
- |
pas |
pas |
1 |
pas |
1 BA1 |
pas |
3 |
pas |
4 |
pas |
4 |
pas |
3 BA4 |
pas |
4 |
pas |
4 |
pas |
5 |
pas |
6 |
pas |
pas |
pas |
1
półforsujące, nawet po pasie2
w klasycznej wersji systemu: forsing do dogranej na 5+3, 4
cue-bidy5
inwit atutowy6
po tej sekwencji piąty as z dziesiątką kier w pełni upoważnia do przyjęcia atutowego inwitu partneraPotencjał na szlemika jest i wiele par na pewno osiągnie ten kontrakt. Z czterema kierami zadanie przez gracza S odwrotki jest w pełni uzasadnione – mimo iż jego ręka zawiera również znakomitego longera w pikach (ten jednak to nawet bez specjalnej pomocy ze strony partnera gotowe pięć lew). Z kolei ręka N to ładne, dobrze zlokalizowane honory, po pasie można więc zakwalifikować ją do wyższej strefy (silny na piątce, 10 – 11 PC). Reszty dopełnią cue-bidy i Blackwood.
lp |
zapis
|
ile razy |
punkty |
% |
1 | -150 | 2 | 1.22 | 0.10 |
2 | -100 | 14 | 18.94 | 1.53 |
3 | -50 | 13 | 48.84 | 3.96 |
4 | 170 | 1 | 64.34 | 5.21 |
5 | 200 | 2 | 67.67 | 5.48 |
6 | 230 | 3 | 73.20 | 5.93 |
7 | 420 | 1 | 77.63 | 6.29 |
8 | 430 | 6 | 85.39 | 6.92 |
9 | 450 | 6 | 98.68 | 8.00 |
10 | 460 | 3 | 108.65 | 8.80 |
11 | 480 | 212 | 346.76 | 28.10 |
12 | 490 | 13 | 595.96 | 48.29 |
13 | 510 | 1 | 611.46 | 49.55 |
14 | 920 | 1 | 613.68 | 49.73 |
15 | 980 | 273 | 917.14 | 74.32 |
16 | 1010 | 2 | 1221.71 | 99.00 |
17 | 1210 | 4 | 1228.35 | 99.54 |
18 | 2000 | 1 | 1233.89 | 99.99 |
19 | Śred. | 60 | 617.00 | 50.00 |
Wprawdzie stronie NS brakuje bocznego asa i damy
atu, szlemik kierowy jest jednak kontraktem jak najbardziej prawidłowym
(wychodzi też 6). Nawet po najgroźniejszym (ale z ręki E niezbyt
realnym do oddania) wiście karowym – rozgrywający zabije asem, ściągnie
A, przejdzie do ręki
A, na
K D wyrzuci ze stołu dwa kara, a potem
połączy atuty. Szlemik zostanie zrealizowany wówczas, gdy atuty dzielą się
2-2 albo 3-1 z singlową figurą (łącznie 65%), a przy tym nie zostanie
przebity żaden trefl. Po ataku innym niż w karo ten ostatni warunek jednak
odpada, więc szanse realizacji kontraktu 6
wyraźnie rosną. Tym bardziej
że wówczas możliwe jest też optymalne rozegranie koloru atutowego (na
podwójny impas).
Minimaks teoretyczny: 6 (NS), 12 lew albo 6
(NS), 12 lew; 980 dla NS.