Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2003

Turniej nr. 2 - 10 lutego 2003 



Rozdanie 9
72
A10942
104
KQ73
Rozd. N, Po partii EW
1054
Q3
KQ975
J98
983
K7
J86
106542
AKQJ6
J865
A32
A

 

W

N

E

S

-

pas

pas

1

pas

1

pas

2 1

pas

3 2

pas

3 3

pas

3 BA4

pas

4 5

pas

4

pas

4 BA6

pas

5 7

pas

6

pas

pas

pas

 

1 odwrotka

2 silny (!) na pięciu kierach

3 szlemikowe uzgodnienie koloru: wezwanie do cue-bidu

4 brak krótkości

5 cue-bid

6 Blackwood

7 jedna wartość

 

 

 

albo (Nasz System)

W

N

E

S

-

pas

pas

1

pas

1 BA1

pas

3 2

pas

4 3

pas

4 4

pas

3 BA4

pas

4 5

pas

4

pas

5 5

pas

6 6

pas

pas

pas

     

1 półforsujące, nawet po pasie

2 w klasycznej wersji systemu: forsing do dogranej na 5+ – 4+ (kłania się konwencja 2 Martensa)

3, 4 cue-bidy

5 inwit atutowy

6 po tej sekwencji piąty as z dziesiątką kier w pełni upoważnia do przyjęcia atutowego inwitu partnera

Potencjał na szlemika jest i wiele par na pewno osiągnie ten kontrakt. Z czterema kierami zadanie przez gracza S odwrotki jest w pełni uzasadnione – mimo iż jego ręka zawiera również znakomitego longera w pikach (ten jednak to nawet bez specjalnej pomocy ze strony partnera gotowe pięć lew). Z kolei ręka N to ładne, dobrze zlokalizowane honory, po pasie można więc zakwalifikować ją do wyższej strefy (silny na piątce, 10 – 11 PC). Reszty dopełnią cue-bidy i Blackwood.

 

lp

zapis
dla NS

ile razy

punkty

%

1 -150 2 1.22 0.10
2 -100 14 18.94 1.53
3 -50 13 48.84 3.96
4 170 1 64.34 5.21
5 200 2 67.67 5.48
6 230 3 73.20 5.93
7 420 1 77.63 6.29
8 430 6 85.39 6.92
9 450 6 98.68 8.00
10 460 3 108.65 8.80
11 480 212 346.76 28.10
12 490 13 595.96 48.29
13 510 1 611.46 49.55
14 920 1 613.68 49.73
15 980 273 917.14 74.32
16 1010 2 1221.71 99.00
17 1210 4 1228.35 99.54
18 2000 1 1233.89 99.99
19 Śred. 60 617.00 50.00

Wprawdzie stronie NS brakuje bocznego asa i damy atu, szlemik kierowy jest jednak kontraktem jak najbardziej prawidłowym (wychodzi też 6). Nawet po najgroźniejszym (ale z ręki E niezbyt realnym do oddania) wiście karowym – rozgrywający zabije asem, ściągnie A, przejdzie do ręki A, na K D wyrzuci ze stołu dwa kara, a potem połączy atuty. Szlemik zostanie zrealizowany wówczas, gdy atuty dzielą się 2-2 albo 3-1 z singlową figurą (łącznie 65%), a przy tym nie zostanie przebity żaden trefl. Po ataku innym niż w karo ten ostatni warunek jednak odpada, więc szanse realizacji kontraktu 6 wyraźnie rosną. Tym bardziej że wówczas możliwe jest też optymalne rozegranie koloru atutowego (na podwójny impas).

Minimaks teoretyczny: 6 (NS), 12 lew albo 6 (NS), 12 lew; 980 dla NS.

 następne rozdanie