Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2003

Turniej nr. 2 - 10 lutego 2003 



Rozdanie 24
K5
AKQ54
K53
AQ3
Rozd. W, Po partii NIKT
87643
63
Q97
K84
QJ10
J972
A64
1062
A92
108
J1082
J975

 

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

2 1

pas

2 BA

pas

3 BA

pas

pas

pas

     

1 coś więcej niż silny trefl na kierach

 

 

 

 

 

 

albo (Nasz System)

W

N

E

S

pas

1

pas

1 BA1

pas

3 BA

pas

pas

pas

     

1 półforsujące

Taki sam kontrakt zostanie zapowiedziany na prawie wszystkich stołach, z jego wygraniem także nie powinno być większych problemów. Na szczęście dla strony rozgrywającej piki są bowiem w rękach obrońców zblokowane, a do ręki W nie ma szybkiego dojścia. Najczęściej rozgrywający weźmie dwie lewy pikowe, cztery kierowe, karową oraz dwie treflowe. Przy poprawnej obronie (polegającej na oddaniu pierwszego wistu w piki) będzie to jednocześnie maksymalna liczba lew, na jaką rozgrywający może w tym rozdaniu liczyć.

 

lp

zapis
dla NS

ile razy

punkty

%

1 -1100 1 0.09 0.01
2 -800 1 2.28 0.18
3 -600 1 4.47 0.36
4 -500 2 7.75 0.63
5 -300 3 13.22 1.07
6 -200 1 17.59 1.43
7 -150 5 24.16 1.96
8 -100 29 61.35 4.97
9 -50 112 215.57 17.47
10 50 1 339.17 27.49
11 90 1 341.36 27.66
12 110 3 345.74 28.02
13 120 2 351.21 28.46
14 140 28 384.02 31.12
15 150 8 423.40 34.31
16 170 28 462.77 37.50
17 180 1 494.49 40.07
18 200 2 497.78 40.34
19 210 2 502.15 40.69
20 230 1 505.43 40.96
21 300 1 507.62 41.14
22 400 172 696.85 56.47
23 420 33 921.08 74.64
24 430 77 1041.40 84.39
25 450 6 1132.18 91.75
26 460 39 1181.40 95.74
27 490 1 1225.16 99.28
28 550 1 1227.34 99.46
29 650 1 1229.53 99.64
30 800 2 1232.81 99.90
31 Śred. 53 617.00 50.00

Istnieje wszakże jeszcze jeden kontrakt końcowy, jaki strona NS może tu zrealizować, i to wyżej od 3BA punktowany. Są nim 4 (!), w którym – w skali całego kraju – na pewno kilka par NS się znajdzie. Dla rozgrzania umysłu przeanalizujmy jedną z wielu dróg do wygrania końcówki kierowej. Pierwszy wist D zostanie pobity – powiedzmy – w ręce N, po czym rozgrywający ściągnie A K D (z dziadka – pik). Następnie N wyjdzie z ręki D. Jeżeli obrońca W zabije tę lewę K, na trzynastego trefla zostanie potem wyrzucone z ręki N karo, a dojście do stołu A posłuży do zagrania stamtąd W wkoło. Kiedy natomiast gracz W D przepuści, rozgrywający dostanie się do dziadka A i również zagra W – na impas. E pobije tę lewę asem, ściągnie W (na którego z dziadka zostanie wyrzucony trefl lub karo) i zawistuje W. Rozgrywający przebije go ostatnim atutem w ręce, po czym ściągnie K i odejdzie karem, wpuszczając obrońcę W i zmuszając go do zagrania spod K. Proszę zwrócić uwagę, że E nie może zawistować w trefla, gdyż od razu straciłby w tym kolorze lewę (trefle są w tym rozdaniu tzw. kolorem zamrożonym).

Po mniej testującej obronie zadanie rozgrywającego będzie jeszcze łatwiejsze.

Minimaks teoretyczny: 4 (NS), 10 lew; 420 dla NS.

 następne rozdanie