Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2003

Turniej nr. 2 - 10 lutego 2003 



Rozdanie 27
Q43
10842
K1096
J5
Rozd. S, Po partii NIKT
62
73
Q3
AKQ10874
KJ97
AKJ965
2
63
A1085
Q
AJ8754
92

 

W

N

E

S

-

-

-

1

2

3 1

3 2

5

ktr.

pas

pas

pas

1 blokujące

2 forsing na kierach

 

 

 

 

albo

W

N

E

S

-

-

-

1

3 1

ktr.

4/5

5

ktr.

pas

pas

pas

1 pełny siedmiokart w jakimś kolorze, brak bocznego asa i króla, w pierwszym czytaniu: pytanie o zatrzymanie w karach

 

 

 

 

albo

W

N

E

S

-

-

-

pas

3 BA1

pas

4/5

pas

pas

     

1 pełny siedmiokart w kolorze młodszym, brak bocznego asa i króla

Ręka S jest graniczna, na zdecydowanej większości stołów padnie z nią jednak otwarcie 1. Uaktywni ono gracza N, więc potem strona NS przelicytuje końcówkę przeciwników pięcioma karami. Okażą się one opłacalną obroną wychodzących tak 4, jak i 5 – z kontrą bez dwóch, za 300. Tam zaś, gdzie strona WE dostanie wolną drogę, zapowie ona szybko swoją końcówkę – kierową albo treflową. Obie te gry są łatwe do zrealizowania, co więcej – obrońcy będą musieli się pilnować, aby nie wypuścić nadróbek. Wistując przeciwko 5, wystarczy zdjąć oba asy, a jeżeli gracze NS tego nie dokonają, przeciwnik dostanie szansę, aby wziąć nawet wszystkie trzynaście lew (A, trefle, a potem impas dziesiątki kier i kiery do spodu – łącznie: siedem lew treflowych i sześć kierowych). 

lp

zapis
dla NS

ile razy

punkty

%

1 -1600 1 0.09 0.01
2 -1400 1 2.28 0.18
3 -1100 2 5.55 0.45
4 -830 1 8.83 0.72
5 -800 1 11.01 0.89
6 -790 1 13.19 1.07
7 -750 3 17.56 1.42
8 -730 1 21.93 1.78
9 -670 1 24.11 1.95
10 -650 4 29.57 2.40
11 -630 1 35.03 2.84
12 -590 8 44.86 3.64
13 -550 2 55.78 4.52
14 -520 7 65.60 5.32
15 -510 5 78.71 6.38
16 -500 19 104.91 8.50
17 -490 3 128.93 10.45
18 -480 66 204.27 16.55
19 -460 2 278.52 22.57
20 -450 39 323.29 26.20
21 -440 3 369.14 29.91
22 -430 2 374.60 30.36
23 -420 60 442.30 35.84
24 -400 21 530.74 43.01
25 -350 1 554.76 44.96
26 -300 39 598.44 48.50
27 -260 1 642.11 52.03
28 -250 2 645.39 52.30
29 -230 13 661.77 53.63
30 -200 8 684.70 55.49
31 -190 2 695.61 56.37
32 -170 18 717.45 58.14
33 -150 24 763.31 61.86
34 -140 6 796.07 64.51
35 -130 13 816.81 66.19
36 -110 1 832.10 67.43
37 -100 20 855.03 69.29
38 -50 20 898.70 72.83
39 50 72 999.16 80.97
40 100 32 1112.71 90.17
41 110 4 1152.02 93.36
42 140 1 1157.48 93.80
43 150 15 1174.95 95.21
44 200 4 1195.69 96.90
45 300 8 1208.80 97.96
46 500 5 1222.99 99.11
47 630 1 1229.54 99.64
48 800 1 1231.72 99.82
49 1100 1 1233.91 99.99
50 Śred. 52 617.00 50.00

Znacznie trudniejsze zadanie czeka gracza S, wistującego przeciwko rozgrywanym przez E 4. Najlepiej dla tego obrońcy byłoby, gdyby od razu zaatakował w trefla, zrywając przeciwnikowi komunikację do zwycięskiego w wielu innych okolicznościach manewru: najpierw A, potem A, impas waletem kier i pełne odatutowanie, a na końcu trefle do spodu. Jedyny inny wist, nie odbierający jeszcze obrońcom wszelkich szans, to pierwsze wyjście w karo. Jeśli jednak S ściągnie nawet A, to w drugiej lewie musi już koniecznie wyjść w trefla. Przyjrzyjmy się np., temu, czym mogłoby się zakończyć – niewątpliwie przy leżących na stole pełnych treflach kuszące – ściągnięcie w drugiej lewie (po zdjęciu A) asa pik. Jeżeli nawet tuż po tym S zawistowałby wreszcie w trefla, rozgrywający – technik doskonały byłby w stanie odpowiedzieć następującym kontrposunięciem: zabiłby trefla asem, ściągnąłby A, wszedłby na stół K i kontynuowałby stamtąd dobrymi treflami. Jeśli obrońca N przebiłby któregoś trefla, E nadbiłby w ręce, ściągnąłby K, przebiłby w dziadku pika (od N spadłaby wówczas D), po czym wróciłby do ręki jakąś przebitką, do końca wyatutowałby i pozostałyby mu już tylko same kiery oraz dobry W. Gdyby zaś N nie przebił dwóch kolejnych trefli, rozgrywający wyrzuciłby z ręki oba pozostałe mu tam jeszcze piki, by potem wyimpasować prawemu obrońcy trzecią 10.

A po każdej innej (niż A, a potem trefl) kontynuacji w drugiej i trzeciej lewie rozgrywający wyegzekwowałby nadróbkę w znacznie prostszy sposób: najpierw zaimpasowałby kiery (w drugiej rundzie tego koloru), a potem bez żadnych przeszkód wykorzystałby lewy treflowe.

Minimaks teoretyczny: 5 (NS) z kontrą, 9 lew; 300 dla WE.

 następne rozdanie