Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2003 |
|
Turniej nr. 3 - 10 marca 2003 |
|
Rozdanie 29 |
Dealer N Po partii OBIE |
AK9862 QJ Q109 K10 |
|||
J107 852 KJ54 Q87 |
Q4 AK9743 72 954 |
|||
53 106 A863 AJ632 |
W |
N |
E |
S |
- |
1 |
pas |
1 BA1 |
pas |
2 |
pas |
pas |
pas |
1
w NS – półforsujące, we WJ – naturalne, nieforsujące
W |
N |
E |
S |
- |
1 |
pas |
1 BA1 |
pas |
2 |
pas |
3 |
pas |
pas |
pas |
1
jak wyżej
Lp | (NS) | ile razy | wynik (NS) | % (NS) |
1 | -800 | 2 | 1.18 | 0.09 |
2 | -670 | 1 | 4.44 | 0.35 |
3 | -400 | 1 | 6.62 | 0.53 |
4 | -300 | 22 | 31.64 | 2.51 |
5 | -200 | 37 | 95.83 | 7.61 |
6 | -140 | 1 | 137.17 | 10.89 |
7 | -110 | 1 | 139.34 | 11.06 |
8 | -100 | 165 | 319.94 | 25.39 |
9 | 100 | 1 | 500.54 | 39.73 |
10 | 110 | 9 | 511.42 | 40.59 |
11 | 130 | 2 | 523.38 | 41.54 |
12 | 140 | 203 | 746.41 | 59.24 |
13 | 170 | 61 | 1033.62 | 82.03 |
14 | 200 | 6 | 1106.51 | 87.82 |
15 | 300 | 3 | 1116.31 | 88.60 |
16 | 400 | 1 | 1120.66 | 88.94 |
17 | 500 | 12 | 1134.80 | 90.06 |
18 | 600 | 3 | 1151.12 | 91.36 |
19 | 620 | 41 | 1198.99 | 95.16 |
20 | 730 | 1 | 1244.68 | 98.78 |
21 | 800 | 7 | 1253.38 | 99.47 |
22 | Śred. | 51 | 630.00 | 50.00 |
Nawet jeżeli gracz S zdecyduje się w drugim okrążeniu na inwit 3, N nie powinien go przyjmować, jego wartości kierowe można bowiem w najlepszym wypadku określić jako trudne do oszacowania. Kiedy jednak S będzie miał do swojej dyspozycji inwit kolorowy, tu: 3 (o znaczeniu: wartości treflowe, dubel w pikach, zaproszenie do końcówki), jego partner niewątpliwie zaakceptuje go i ...
Wistując przeciwko pikowemu kontraktowi przeciwnikowi, obrońca E ściągnie A K, a następnie uczyni najlepiej, kontynuując karem! (w karo można też wyjść wcześniej). Takie zagranie wytrąci przeciwnikowi A – bezcenne dojście do dziadka, czyli do fort treflowych. A gdy w pierwszej rundzie kar rozgrywający dołoży ze stołu blotkę, odda lewę na króla w tym kolorze.
Jeśli zaś po odebraniu A K obrońca E zagra w cokolwiek innego niż karo, otworzy przeciwnikowi prostą drogę do dziesięciu wziątek. N ściągnie wówczas A K, a potem zgra K i A, przebije w ręce trefla i odejdzie pikiem. A po odzyskaniu wistu rozgrywający dostanie się do dziadka A i na forty treflowe wyrzuci z ręki pozostałe dwa kara.
Minimaks teoretyczny: 3 (NS), 9 lew; 140 dla NS.