Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2004

VII turniej  par 12 lipca 2004

 

Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.

   

==

985

AJ1063

A10987

 

KQJ9

QJ103

42

642

10643

AK642

7

K53

   

A8752

7

KQ985

QJ

 

 

W

N

E

S

2 BA1

3 2

4 3

ktr.

4 4

pas

5 5

5 6

ktr.

pas

pas

pas

     

1 dwukolorówka 5+–5+ na młodszych; przeciwwskazaniem dla tego otwarcia jest obecność w ręce N dwóch asów oraz trzech kierów (może więc ona okazać się stosownym dziadkiem przy grze partnera w kiery), karta jest jednak za słaba na otwarcie 1 (nie dla każdego!), a spasować byłoby przecież żal...

2 kolory starsze z przewagą kierów (3 mówiłyby o takiejż karcie z przewagą pików)

3 splinter – z bardzo dobrym fitem w którymś z kolorów partnera

4 cue-bid

5 czas na negat!

6 ze znakomitymi fitami w obu kolorach partnera W zapowiada atakująco-obronne (po prawdzie bardziej obronne niż atakujące) 5

 

To tylko jeden z przykładów sekwencji, jakie w tym układowym rozdaniu paść mogą, a zarazem racjonalna droga wiodąca do osiągnięcia jego teoretycznego minimaksa. Końcówka karowa jest na NS absolutnie wykładana – rozgrywający ma do oddania jedynie kiera oraz lewę na zaimpasowogo K. Strona przeciwna może jednak obronić tę grę pięcioma kierami (chociaż wyłącznie z ręki W!): superopłacalnie – gdy NS wezmą tylko swoje lewy honorowe (karową, dwie treflowe i pikową – bez dwóch, z kontrą za 300) bądź tylko opłacalnie – kiedy obrońcy zmontują ponadto przebitkę pikową (w tym celu gracz N będzie jednak musiał oddać pierwszy wist blotką karo, spod asa; dojdzie wówczas do wpadki bez trzech, z kontrą za 500). Proszę zwrócić uwagę na fakt, że gdyby kontrakt kierowy został ustawiony z bardziej naturalnej ręki E – broniący byliby w stanie ograniczyć rozgrywającego do lew siedmiu (jeśli S zaatakowałby w pika, a potem zostałby dopuszczony karem i posłałby do przebitki kolejną blotkę pikową); 5 (E) z kontrą mogłoby zatem zostać obłożone aż bez czterech, za 800.

Minimaks teoretyczny: 5 (W!) z kontrą, 8 lew; 500 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (NS);

– 11 (NS);

– 8 (W!);

– 7 (WE);

BA – 7 (NS).