Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
|
||||
|
|
|
||
|
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1 |
pas |
pas |
pas |
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1 |
pas |
pas |
1 BA1 |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
1
naturalne, na tej pozycji 11–14 (15) PCWspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1 |
pas |
1 |
pas |
1 |
pas |
pas |
pas |
albo też:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1 |
pas |
1 |
pas |
1 |
pas |
pas |
1 BA |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
Na zdecydowanej większości stołów strona NS
będzie rozgrywać częściówki pikowe. W zawistuje W i w drugiej
lewie powtórzy treflem. Rozgrywający powinien przebić drugiego trefla i
wyjść z ręki blotką karo (!). To najprostsza i – przy aktualnym rozkładzie
kart – najpewniejsza droga do wzięcia dziewięciu lew. Gdy obrońca W
wskoczy
K, S dojdzie potem do stołu
D i zaimpasuje damę
pik; weźmie więc pięć pików, trzy kara oaz
A. A jeżeli
D zwycięży
w pierwszej rundzie tego koloru, rozgrywający będzie kontynuował karem
do asa w ręce, i przebije w dziadku blotkę karową. Następnie S
zaimpasuje damę atu albo też – będąc na stole
D, a potem przebitką
tego koloru – przebije w ręce jeszcze dwa trefle (sześć lew pikowych,
dwa kara oraz
A).
O czasu do czasu gracz E zdecyduje się na dosyć
niefrasobliwe (ale w turnieju na maksy trudne do jednoznacznego potępienia)
ożywienie licytacji odzywką 1BA. Otwierający skontruje tę zapowiedź,
a jego partner powinien na kontrę spasować. Przeciwko 1BA (E) z
kontrą S zawistuje A, a następnie – po zdemarkowaniu przez N
pików dziewiątką – powinien wyjść w blotkę karo. Jeżeli rozgrywający
wskoczy w dziadku
K, będzie mógł wziąć jeszcze tylko cztery trefle
(impasując e-N-owi damę), następnie S pobije bowiem asem
pierwszą rundę kierów, dopuści partnera
D, a ten podegra piki. A
kiedy w pierwszej lewie karowej rozgrywający dołoży ze stołu blotkę, N
weźmie lewę
D i zagra w piki; obrońcy wezmą wówczas pięć pików,
dwa kara oraz
A. W obu wypadkach dojdzie do wpadki bez dwóch, za 300;
zapewni ona stronie NS wynik zbliżony do maksymalnego.
Minimaks teoretyczny: 3 (NS), 9 lew; 140
dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 7 (NS);
– 8 (NS);
–8 (NS);
– 9 (NS);
BA – 7 (NS).