Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
J62 Q8532 75 J106 |
||||
Q83 106 Q432 7542 |
97 AKJ97 1096 AQ3 |
|||
AK1054 4 AKJ8 K98 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1 |
ktr. |
pas |
1 1 |
pas |
4 2 |
pas |
4 3 |
pas |
pas |
pas |
1
oczywiście o ukarnieniu kontry na 1 nie może być mowy, stąd odpowiedź 1 najniższym kolorem trzykartowym2
splinter, krótkość kierowa, w zasadzie co najmniej pięć pików, inwit szlemikowy3
oczywisty negatPrzez chwilę graczowi S marzył się szlemik, już rozgrywka pikowej końcówki nie będzie jednak wcale prosta i nierzadko zakończy się wpadką. Przeciwko 4 (N) E zaatakuje A, a w drugiej lewie wyjdzie – powiedzmy – w karo. Rozgrywający zabije tę lewę A, ściągnie A K oraz K, po czym będzie musiał wyjść z dziadka W (!). Tak – trafne rozwiązanie koloru karowego to warunek konieczny realizacji kontraktu. Gdy obrońca W położy na W damę, N dokona przebitki w ręce W i zagra stamtąd w trefla. Gracz E wskoczy wówczas A i wyjdzie K. Rozgrywający przebije na stole, ściągnie dobrą 8, a następnie zagra w pika – wpuszczając obrońcę W na damę atu i zmuszając go do wyjścia w trefla. W ten sposób D w ręce E zostanie ostatecznie wyimpasowana.
Zrealizowanie końcówki pikowej będzie też możliwe w inny sposób – gdy po zabiciu drugiej lewy A rozgrywający wyjdzie ze stołu blotką pik (!), a potem dostanie się do ręki W i zagra stamtąd w trefla. Oczywiście, i w tym wypadku konieczne będzie zagranie w trzeciej rundzie kar waletem z ręki S.
Minimaks teoretyczny: 4 (NS), 10 lew; 420 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 7 (NS);
– 7 (E!);
– 8 (N!);
– 10 (NS);
BA – 6 (NS, WE!).