Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
|
||||
|
|
|
||
|
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1 |
ktr. |
pas |
1 |
pas |
4 |
pas |
4 |
pas |
pas |
pas |
1
oczywiście o ukarnieniu kontry na 12
splinter, krótkość kierowa, w zasadzie co najmniej pięć pików, inwit szlemikowy3
oczywisty negatPrzez chwilę graczowi S marzył się szlemik, już
rozgrywka pikowej końcówki nie będzie jednak wcale prosta i nierzadko zakończy
się wpadką. Przeciwko 4 (N) E zaatakuje
A, a w drugiej
lewie wyjdzie – powiedzmy – w karo. Rozgrywający zabije tę lewę
A, ściągnie
A K oraz
K, po czym będzie musiał wyjść z dziadka
W (!). Tak –
trafne rozwiązanie koloru karowego to warunek konieczny realizacji kontraktu.
Gdy obrońca W położy na
W damę, N dokona przebitki w ręce
W i zagra stamtąd w trefla. Gracz E wskoczy wówczas
A i wyjdzie
K. Rozgrywający przebije na stole, ściągnie dobrą
8, a następnie
zagra w pika – wpuszczając obrońcę W na damę atu i zmuszając go do
wyjścia w trefla. W ten sposób
D w ręce E zostanie ostatecznie
wyimpasowana.
Zrealizowanie końcówki pikowej będzie też możliwe w inny
sposób – gdy po zabiciu drugiej lewy A rozgrywający wyjdzie ze stołu
blotką pik (!), a potem dostanie się do ręki
W i zagra stamtąd w trefla.
Oczywiście, i w tym wypadku konieczne będzie zagranie w trzeciej rundzie kar
waletem z ręki S.
Minimaks teoretyczny: 4 (NS), 10 lew; 420
dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 7 (NS);
– 7 (E!);
– 8 (N!);
– 10 (NS);
BA – 6 (NS, WE!).