Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2004

II turniej  par 9 lutego 2004

 

Rozdanie 5; rozdawał N, po partii NS.

   

AK93

1095

5

87532

 

1075

J32

AK63

A109

8

KQ8764

Q982

K4

   

QJ642

A

J1074

QJ6

 

Nasz System:

W

N

E

S

pas

1 1

1

2 2

3

4 3

pas

pas

pas

   

1 tylko 10 miltonów, ale skład 6–4 – ręka nieco za silna na otwarcie zaporowe w założeniach korzystnych

2 co najmniej inwit do końcówki z fitem kierowym

3 z singlem pik – i układem 6–4 – decyzja oczywista

 

 

Wspólny Język:

W

N

E

S

pas

1

1

2 1

3

4

pas

pas

pas

   

 

1 forsing do dogranej z fitem w kolorze partnera

 

 

 

 

A gdy E zdecyduje się jednak na otwarcie zaporowe:

W

N

E

S

pas

2 1

pas (!)

4 2

pas

pas

pas

 

 

1 słabe dwa

2 atakująco-obronne!

 

 

W

N

E

S

pas

2 1

2 (?!)

4

4

pas

pas

ktr.

pas

pas

pas

 

 

1 słabe dwa

 

 

 

 

 

W

N

E

S

pas

2 1

pas

4 2

pas

4

pas

pas

pas

   

 

1 multi

2 partnerze, pokaż swój kolor!

 

 

 

Na większości stołów strona WE będzie rozgrywać końcówki kierowe. I realizować je, zwycięska obrona jest bowiem możliwa do znalezienia wyłącznie w widne karty. Otóż kontrakt 4 (WE) kładzie wyłącznie pierwszy wist karowy, a następnie wzięcie przez broniących dwóch przebitek w tym kolorze. Pierwszą z nich S poda partnerowi po dostaniu się do ręki asem atu, drugą – po dopuszczeniu go honorem pikowym (w tym celu N będzie jednak musiał wyjść blotką pik – spod asa z królem). W praktyce końcówki kierowe będą więc realizowane, a jeżeli obrońcy nie zmontują ani jednej przebitki, rozgrywający weźmie aż jedenaście lew. W końcówce gracz S znajdzie się bowiem w treflowo-karowym przymusie. Opłacać się zatem będzie bronić czterech kierów czterema pikami, mimo niekorzystnych dla strony broniącej założeń (z kontrą bez jednej, za 200). Niespodziewany jest też teoretyczny minimaks rozdania: ponieważ wychodzące 3 (WE) można przelicytować wychodzącymi 3 (NS), ten honorowy tytuł należy się kontraktowi 4 (WE).

Minimaks teoretyczny: 4 (WE), 10 lew; 130 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (NS);

– 10 (WE!);

– 9 (WE);

– 9 (NS);

BA – 7 (WE).