Rozdanie 11; rozdawał S, obie przed partią.
J10764 Q92 KQ8 QJ |
||||
8 J10753 A542 K97 |
952 A8 J93 85432 |
|||
AKQ3 K64 1076 A106
|
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1 BA |
pas |
2 1 |
pas |
2 2 |
pas |
3 BA |
pas |
pas/4 3 |
pas |
(pas) |
(pas) |
1
transfer na piki2
znakomity fit pikowy to za mało na rebid 3, przeciwko takiemu rozwiązaniu przemawia absolutnie zrównoważony układ ręki S3
ze względu na skład 4333 większość graczy S zdecyduje się spasować na 3BA
Przy grze w piki dziesięć lew jest zupełnie bezproblemowe – rozgrywający odda tylko dwa czerwone asy oraz K, a jedną z blotek kierowych dziadka w razie potrzeby wyrzuci na A. Przy grze w bez atu zadanie rozgrywającego (aby zdobyć dziesięć wziątek) będzie znacznie trudniejsze. Po pierwszym wiście kierowym gracz S wstawi ze stołu dziewiątkę i zapewni sobie dwie lewy w tym kolorze. Ponadto będzie dysponował pięcioma pikami oraz A, dwie dodatkowe wziątki (aby skompletować ich w sumie dziesięć) musi jednak wyrabiać sobie w karach (wykorzystując korzystne położenie asa w tym kolorze). Nie wolno mu natomiast zagrać na impas K (chyba że dopiero po “skradzeniu” jednej lewy karowej), bowiem po dojściu tym kolorem obrońca W wyfortowałby sobie do końca kiery i rozgrywający musiałby szybko odegrać swoje dziewięć lew (pięć pików, dwa kiery oraz dwa trefle).
Jeszcze gorzej będzie wyglądała sytuacja dążącego do wzięcia dziesięciu lew w bez atu gracza S po pierwszym wiście blotką karo. Ale i z niej istnieje wyjście – po wzięciu pierwszej lewy na K rozgrywający powinien zagrać ze stołu blotkę kierową (!). Jeżeli E wskoczy wówczas A (aby kontynuować karem), S dostanie dwie wziątki w tym ostatnim kolorze (a poza tym weźmie pięć pików, dwa kara oraz A). A gdy obrońca E kiera przepuści, rozgrywający spokojnie i bezpiecznie zaimpasuje trefle (aby wziąć pięć lew pikowych, dwa kara, kiera oraz dwa trefle).
Natomiast zagranie w drugiej lewie (po utrzymaniu się na stole K) na impas treflowy sprawi, że S będzie musiał zadowolić się dziewięcioma wziątkami – W weźmie bowiem lewę K i będzie kontynuował blotką karo...
Minimaks teoretyczny: 4 BA (NS), 10 lew; 430 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 7 (NS);
– 7 (NS);
– 8 (NS);
– 10 (NS);
BA – 10 (NS).