Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2004

II turniej  par 9 lutego 2004

 

Rozdanie 11; rozdawał S, obie przed partią.

   

J10764

Q92

KQ8

QJ

 

8

J10753

A542

K97

952

A8

J93

85432

   

AKQ3

K64

1076

A106

 

 

W

N

E

S

1 BA

pas

2 1

pas

2 2

pas

3 BA

pas

pas/4 3

pas

(pas)

(pas)

 

1 transfer na piki

2 znakomity fit pikowy to za mało na rebid 3, przeciwko takiemu rozwiązaniu przemawia absolutnie zrównoważony układ ręki S

3 ze względu na skład 4333 większość graczy S zdecyduje się spasować na 3BA

 

 

Przy grze w piki dziesięć lew jest zupełnie bezproblemowe – rozgrywający odda tylko dwa czerwone asy oraz K, a jedną z blotek kierowych dziadka w razie potrzeby wyrzuci na A. Przy grze w bez atu zadanie rozgrywającego (aby zdobyć dziesięć wziątek) będzie znacznie trudniejsze. Po pierwszym wiście kierowym gracz S wstawi ze stołu dziewiątkę i zapewni sobie dwie lewy w tym kolorze. Ponadto będzie dysponował pięcioma pikami oraz A, dwie dodatkowe wziątki (aby skompletować ich w sumie dziesięć) musi jednak wyrabiać sobie w karach (wykorzystując korzystne położenie asa w tym kolorze). Nie wolno mu natomiast zagrać na impas K (chyba że dopiero po “skradzeniu” jednej lewy karowej), bowiem po dojściu tym kolorem obrońca W wyfortowałby sobie do końca kiery i rozgrywający musiałby szybko odegrać swoje dziewięć lew (pięć pików, dwa kiery oraz dwa trefle).

Jeszcze gorzej będzie wyglądała sytuacja dążącego do wzięcia dziesięciu lew w bez atu gracza S po pierwszym wiście blotką karo. Ale i z niej istnieje wyjście – po wzięciu pierwszej lewy na K rozgrywający powinien zagrać ze stołu blotkę kierową (!). Jeżeli E wskoczy wówczas A (aby kontynuować karem), S dostanie dwie wziątki w tym ostatnim kolorze (a poza tym weźmie pięć pików, dwa kara oraz A). A gdy obrońca E kiera przepuści, rozgrywający spokojnie i bezpiecznie zaimpasuje trefle (aby wziąć pięć lew pikowych, dwa kara, kiera oraz dwa trefle).

Natomiast zagranie w drugiej lewie (po utrzymaniu się na stole K) na impas treflowy sprawi, że S będzie musiał zadowolić się dziewięcioma wziątkami – W weźmie bowiem lewę K i będzie kontynuował blotką karo...

 

Minimaks teoretyczny: 4 BA (NS), 10 lew; 430 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 7 (NS);

– 8 (NS);

– 10 (NS);

BA – 10 (NS).

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33