Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
108 Q43 10975 J963 |
||||
K75432 10652 A62 == |
Q9 AJ7 Q8 K107542 |
|||
AJ6 K98 KJ43 AQ8 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1 |
1 BA1 |
2 2 |
pas |
pas |
pas |
1
15–18 PC w składzie zrównoważonym2
jeżeli jednak gracz W dysponuje konwencyjną odpowiedzią wskazującą kolory starsze (np. 2), powinien ją zastosowaćKontrakt 2 (W) zostanie zrealizowany, rozgrywający odda bowiem karo, dwa kiery oraz dwie lewy pikowe. Jedno karo zostanie przebite na stole, a jeżeli obrońcy – chcąc temu przeciwdziałać – połączą dwukrotnie piki, stracą jedną ze swoich lew atutowych. Co więcej, tylko pierwszy wist karowy pozbawi rozgrywającego lewy nadróbkowej (dziewiątej). Po każdym innym ataku gracz W będzie w stanie oddać tylko cztery wziątki: najczęściej (po ataku treflowym) dwie pikowe oraz dwie kierowe, co więcej – wszystkie je weźmie obrońca S. Ostatni z opisanych wyżej manewrów zostanie połączony z wpustem końcowym, po którym prawy obrońca będzie musiał wyjść spod K. A trzecie karo z ręki W zostanie wyrzucone na wyrobionego uprzednio dwoma przebitkami w ręce króla treflowego.
Z powyższej analizy wynika też, że kontrakt 3 (E) jest gwarantowany. Przynajmniej teoretycznie rzecz biorąc...
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2 |
ktr. |
2 |
pas |
pas |
pas |
I skończy się tak samo jak po sekwencji według Naszego Systemu.
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2 |
2 BA1 |
pas |
pas |
pas |
1
15–18 PC, skład zrównoważony
Ręka S jest po prostu idealna na wejście 2BA, wielu jej posiadaczy zdecyduje się zatem na taką właśnie zapowiedź. I choć nie będą potem w stanie zrealizować zapowiedzianego kontraktu, dostaną szansę (a w widne karty – pewność), aby wybronić się tylko bez jednej (wychodząc we wczesnej fazie rozgrywki K z ręki!, a potem ustawiając obrońcę E na permanentnej wpustce). A minus 100 okaże się w turnieju na maksy zapisem dla strony NS dużo bardziej korzystnym niż minus 110 czy nawet minus 140 – za zrealizowane przez oponentów, być może z nadróbką, 2.
Minimaks teoretyczny: 3 (E!), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 7 (NS);
– 7 (NS);
– 8 (E!);
– 9 (E!);
BA – 7 (NS).