Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
A852 AKQ == KQ9764 |
||||
64 97642 A73 AJ2 |
KJ3 J53 KJ1062 103 |
|||
Q1097 108 Q9854 85 |
W |
N |
E |
S |
pas |
1 |
1 |
pas |
1 |
ktr. |
pas |
1 |
2 |
4 |
pas |
pas |
pas |
Rozgrywajacy kontrakt pikowy powinien skompletować jedenaście lew. Powiedzmy, że gracz E zawistuje wówczas w W. N przebije go w ręce i wyjdzie stamtąd D. Obrońca W pobije tę lewę A i będzie kontynuował karem. Rozgrywający przebije, ściągnie A K D oraz K, po czym będzie obustronnie przebijał. Ostatnie karo dziadka zostanie przebite A, a w dwukartowej końcówce N wyjdzie z ręki treflem – w kierunku konfiguracji D 10 na stole. Tak grając, rozgrywający odda tylko dwie lewy na asy w kolorach czarnych. A jeżeli obrońcy nie będą go skracać karami, N wyrobi sobie trefle, po czym zagra A i pikiem, także kompletując jedenaście wziątek.
Minimaks teoretyczny: 5 (NS), 11 lew; 650 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 10 (NS);
– 7 (NS);
– 7 (WE);
– 11 (NS);
BA – 8 (NS).