Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2003

XII turniej  par 8 grudnia 2003

    

Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.

   

K98
973
32
97642

 

102
106
AQ84
AQ1083

J63
K85
109765
J5

   

AQ754
AQJ42
KJ
K

 

W

N

E

S

pas

1

2 1

pas

pas

3 2

pas

4 /

pas

pas

pas

     

 

1 po partii wejście nieco ryzykowne, ale niezły kolor i układ 5–4 sprawiają, iż w turnieju na maksy można je zaakceptować

2 silna ręka, układ 5+–5+ w kolorach starszych; łatwiejsza droga do opisania tej karty niż kontra wznawiająca, a potem pokazanie kierów, patrz niżej

albo:

W

N

E

S

pas

1

2

pas

pas

ktr.

pas

2

pas

3

pas

4

pas

pas

pas

     

Jeszcze trudniej będzie osiągnąć optymalną końcówkę, licytując Wspólnym Językiem:

W

N

E

S

pas

1

2

pas

pas

2

pas

3

pas

4 1

pas

pas/4

pas

(pas)

(pas)

     

 

 

 

 

1 jeżeli partner potraktuje tę zapowiedź jako propozycję alternatywnej gry z układem 5+–5+ w starszych, może na nich spasować (z układem 5–4 S wznowiłby licytację kontrą)

 

A jest o co kruszyć kopie – z końcówek w kolory starsze – po optymalnej obronie ze strony oponentów – można bowiem zrealizować jedynie 4, i to wyłącznie z dobrej ręki S!, końcówkę kierową z ręki N położyłby bowiem pierwszy wist karowy. 4 zostaną natomiast obłożone, jeżeli tylko obrońca W nie wyjdzie w kiera ani w karo (ani też pp2!). Wówczas rozgrywający jedynie raz dostanie się do stołu (K), tylko raz zaimpasuje więc K. Będzie zatem musiał oddać lewę kierową obrońcy E, a ten podegra kara. Rozgrywka 4 (S) przebiegnie natomiast następująco: Powiedzmy, że W zaatakuje przeciwko tej grze 10. Rozgrywający utrzyma się na stole K, zaimpasuje kiery damą, ściągnie A, po czym będzie grał dobre piki, a z dziadka wyrzuci oba kara. W końcu S przebije na stole karo i oprócz króla atu odda jeszcze tylko lewy treflową oraz karową.

Rzecz jasna, to wszystko to tylko teoria. W praktyce będą też realizowane końcówki pikowe, do ich bezwzględnego obłożenia prowadzą bowiem tylko dwa wisty: 10 oraz A (oraz kontynuacja treflem bądź pp10). Po każdym innym ataku rozgrywający zyska natomiast dodatkowe dojście do stołu (bądź jego ekwiwalent w postaci swobodnego impasu kierowego) albo teoretycznie mu nienależną lewę karową.

Minimaks teoretyczny: 4 (S!), 10 lew; 620 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8 (WE);

– 10 (S!);

– 9 (NS);

BA – 6 (E!).

 

 

 

następne rozdanie

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33