Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2003 |
|
XII turniej par 8 grudnia 2003 |
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
K98 |
||||
102 |
J63 |
|||
AQ754 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1 |
2 1 |
pas |
pas |
3 2 |
pas |
4 / |
pas |
pas |
pas |
1
po partii wejście nieco ryzykowne, ale niezły kolor i układ 5–4 sprawiają, iż w turnieju na maksy można je zaakceptować2
silna ręka, układ 5+–5+ w kolorach starszych; łatwiejsza droga do opisania tej karty niż kontra wznawiająca, a potem pokazanie kierów, patrz niżejalbo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1 |
2 |
pas |
pas |
ktr. |
pas |
2 |
pas |
3 |
pas |
4 |
pas |
pas |
pas |
Jeszcze trudniej będzie osiągnąć optymalną końcówkę, licytując Wspólnym Językiem:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1 |
2 |
pas |
pas |
2 |
pas |
3 |
pas |
4 1 |
pas |
pas/4 |
pas |
(pas) |
(pas) |
1
jeżeli partner potraktuje tę zapowiedź jako propozycję alternatywnej gry z układem 5+–5+ w starszych, może na nich spasować (z układem 5–4 S wznowiłby licytację kontrą)
A jest o co kruszyć kopie – z końcówek w kolory starsze – po optymalnej obronie ze strony oponentów – można bowiem zrealizować jedynie 4, i to wyłącznie z dobrej ręki S!, końcówkę kierową z ręki N położyłby bowiem pierwszy wist karowy. 4 zostaną natomiast obłożone, jeżeli tylko obrońca W nie wyjdzie w kiera ani w karo (ani też pp2!). Wówczas rozgrywający jedynie raz dostanie się do stołu (K), tylko raz zaimpasuje więc K. Będzie zatem musiał oddać lewę kierową obrońcy E, a ten podegra kara. Rozgrywka 4 (S) przebiegnie natomiast następująco: Powiedzmy, że W zaatakuje przeciwko tej grze 10. Rozgrywający utrzyma się na stole K, zaimpasuje kiery damą, ściągnie A, po czym będzie grał dobre piki, a z dziadka wyrzuci oba kara. W końcu S przebije na stole karo i oprócz króla atu odda jeszcze tylko lewy treflową oraz karową.
Rzecz jasna, to wszystko to tylko teoria. W praktyce będą też realizowane końcówki pikowe, do ich bezwzględnego obłożenia prowadzą bowiem tylko dwa wisty: 10 oraz A (oraz kontynuacja treflem bądź pp10). Po każdym innym ataku rozgrywający zyska natomiast dodatkowe dojście do stołu (bądź jego ekwiwalent w postaci swobodnego impasu kierowego) albo teoretycznie mu nienależną lewę karową.
Minimaks teoretyczny: 4 (S!), 10 lew; 620 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 7 (WE);
– 8 (WE);
– 10 (S!);
– 9 (NS);
BA – 6 (E!).