Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.
|
||||
|
|
|
||
|
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1 |
pas1 |
1 |
ktr.2 |
pas |
4 |
pas |
pas |
pas |
1
ręka zbyt słaba na blok 32
alternatywą jest wejście 1
Los kontraktu 4 będzie zależał od pierwszego wistu i
dalszych poczynać obrony. Warunkiem koniecznym i zarazem dostatecznym obłożenia
tej gry jest trzykrotne zagranie prze broniących w kara, zmuszające rozgrywającego
do dokonania przebitki na stole asem albo królem atu. Wypromuje to graczowi E
wpadkową lewę na
W (oprócz niej obrońcy wezmą dwa kara oraz
A).
Jeżeli jednak pierwszy wist nastąpi w trefla (bądź w kiera; albo po ataku w
pika E nie weźmie lewy asem, aby zagrać w kara), rozgrywający wyrobi
sobie (przy pomocy ekspasu asa) lewę treflową i wyrzuci na nią z ręki karo.
A potem zagra na drugiego
A u E i odda tylko jedną lewę w tym
kolorze.
Tam, gdzie N zdecyduje się na wejście 1, może
dojść do kontraktów pikowych. Teoretycznie rzecz biorąc, rozgrywający będzie
mógł wówczas zostać ograniczony do lew ośmiu, chociaż 3
(N)
bezwzględnie położą tylko i wyłącznie pierwszy wist
K (!), kontynuacja
karowa do asa w ręce W, a następnie zagranie przez tego ostatniego
zawodnika w trefla – skracające stół bez wyrobienia przeciwnikom dwóch lew
treflowych.
Minimaks teoretyczny: 3 (NS), 9 lew; 140
dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 9 (WE);
– 9 (E!);
– 9 (NS);
– 8 (NS);
BA – 7 (WE).