Korespondencyjne Mistrzostwa Polski 2004

III turniej  par 8 marca 2004

   

Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.

   

AJ973

A72

K7

Q62

 

Q6

K64

8432

A973

52

Q1053

AJ1096

104

   

K1084

J98

Q5

KJ85

 

Nasz System:

W

N

E

S

1

pas

2 BA1

pas

4

pas

pas

pas

     

1 inwit do końcówki z – praktycznie czterokartowym – fitem pikowym

Wspólny Język:

W

N

E

S

1

pas

2 BA1

pas

3 BA2

pas

4

pas

pas

pas

 

1 co najmniej inwit do końcówki z fitem pikowym

2 nadwyżka (przyjęcie hipotetycznego inwitu partnera), ręka bez krótkości

Karta S jest graniczna – W i druga D to marne wartości, w turnieju na maksy nie będzie więc wielkim błędem jedynie podniesienie partnera do 2. Zapowiedź ta stanie się wówczas kontraktem ostatecznym.

Na większości stołów dojdzie jednak do kontraktu 4 (N). Powiedzmy, że przeciwko tej grze obrońca E zawistuje pasywnie w atu. Rozgrywający ściągnie dwa razy piki i odda lewę na A. Nawet jeżeli po jej wzięciu E wyjdzie 10, będzie to już zagranie spóźnione – N dołoży bowiem ze stołu blotkę, weźmie lewę D w ręce, ściągnie D i zagra K. Jeżeli obrońca W pobije króla A, znajdzie się na wpustce. Jego kontynuacja treflowa od razu podaruje przeciwnikowi dodatkową wziątkę (na 8 w ręce S), a ewentualne zagranie blotką kierową zostanie przepuszczone – i po zdobyciu lewy na D na wpustce znajdzie się z kolei gracz E. Kiedy natomiast K zostanie przez W przepuszczony, N przejdzie do ręki W i zagra stamtąd w blotkę kierową – do ósemki na stole. Obrońca W pobije ją K i w miarę bezpiecznie będzie mógł odejść jedynie w kiera. Ale wówczas rozgrywający wskoczy A, po czym odejdzie blotką kier, wpuszczając E na damę w tym kolorze. I lewy obrońca stanie przed koniecznością zagrania pod podwójny renons – w kiera bądź w karo, więc N przebije w dziadku, a z ręki pozbędzie się jej ostatniego trefla.

Podobnie potoczy się rozgrywka kontraktu 4 (N) po wiście w kolor czerwony. Bezwzględnie kładący jest tylko i wyłącznie atak treflowy, a potem zabicie przez E pierwszej (!) rundy kar asem i kontynuacja treflem. W pobije wówczas figurę treflową asem i odejdzie karem, potem obrońcy dostaną więc jeszcze dwie lewy kierowe (albo trefla i kiera).

Minimaks teoretyczny: 3 (NS), 9 lew; 140 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 7 (WE);

– 7 (NS);

– 9 (NS);

BA – 8 (NS).

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33