Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
|
||||
|
|
|
||
|
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
1 |
pas |
2 BA1 |
pas |
4 |
pas |
pas |
pas |
1
inwit do końcówki z – praktycznie czterokartowym – fitem pikowymWspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
1 |
pas |
2 BA1 |
pas |
3 BA2 |
pas |
4 |
pas |
pas |
pas |
1
co najmniej inwit do końcówki z fitem pikowym2
nadwyżka (przyjęcie hipotetycznego inwitu partnera), ręka bez krótkościKarta S jest graniczna – W i druga
D to marne
wartości, w turnieju na maksy nie będzie więc wielkim błędem jedynie
podniesienie partnera do 2
. Zapowiedź ta stanie się wówczas kontraktem
ostatecznym.
Na większości stołów dojdzie jednak do kontraktu 4 (N).
Powiedzmy, że przeciwko tej grze obrońca E zawistuje pasywnie w atu.
Rozgrywający ściągnie dwa razy piki i odda lewę na
A. Nawet jeżeli po
jej wzięciu E wyjdzie
10, będzie to już zagranie spóźnione – N
dołoży bowiem ze stołu blotkę, weźmie lewę
D w ręce, ściągnie
D i
zagra
K. Jeżeli obrońca W pobije króla
A, znajdzie się na
wpustce. Jego kontynuacja treflowa od razu podaruje przeciwnikowi dodatkową wziątkę
(na
8 w ręce S), a ewentualne zagranie blotką kierową zostanie
przepuszczone – i po zdobyciu lewy na
D na wpustce znajdzie się z kolei
gracz E. Kiedy natomiast
K zostanie przez W przepuszczony, N
przejdzie do ręki
W i zagra stamtąd w blotkę kierową – do ósemki na
stole. Obrońca W pobije ją
K i w miarę bezpiecznie będzie mógł
odejść jedynie w kiera. Ale wówczas rozgrywający wskoczy
A, po czym
odejdzie blotką kier, wpuszczając E na damę w tym kolorze. I lewy obrońca
stanie przed koniecznością zagrania pod podwójny renons – w kiera bądź w
karo, więc N przebije w dziadku, a z ręki pozbędzie się jej
ostatniego trefla.
Podobnie potoczy się rozgrywka kontraktu 4 (N) po
wiście w kolor czerwony. Bezwzględnie kładący jest tylko i wyłącznie atak
treflowy, a potem zabicie przez E pierwszej (!) rundy kar asem i
kontynuacja treflem. W pobije wówczas figurę treflową asem i odejdzie
karem, potem obrońcy dostaną więc jeszcze dwie lewy kierowe (albo trefla i
kiera).
Minimaks teoretyczny: 3 (NS), 9 lew; 140
dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 9 (NS);
– 7 (WE);
– 7 (NS);
– 9 (NS);
BA – 8 (NS).