Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
K97 AQJ97 43 Q87 |
||||
832 5 AQ87 KJ1096 |
AJ1065 K632 2 542 |
|||
Q4 1084 KJ10965 A3 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1 |
1 |
2 1 |
3 2 |
pas |
3 |
pas |
pas |
pas |
1
gdyby D znajdowała się w innym kolorze, S miałby pełne prawo do zgłoszenia 2, przez co wskazałby maksymalną (po pasie) rękę z fitem kierowym (skok na 3 – kolor karowy z fitem kierowym – wymagałby czterokartowego uzupełnienia w kierach)2
maksymalna ręka (po pasie) z fitem pikowymJak to często bywa, z pojedynku kiery przeciwko pikom zwycięsko wyjdą te ostatnie. Rozgrywający nie powinien mieć kłopotów ze skompletowaniem dziewięciu lew, najprawdopodobniej w postaci czterech pików w ręce, K, kierowej przebitki w dziadku, A D oraz wziątki treflowej. Nawet po szkudnym ataku w atu E zrobi swoje, pod warunkiem wszakże iż D – w którą padnie pierwszy wist – przepuści (!). A potem wyrobi sobie trefle. Jeżeli jednak D zostałaby pobita asem, a następnie rozgrywający wziąłby się za wyrabianie trefli (co byłoby wówczas konieczne), to obrońcy obłożyliby go, dokonując przebitki w tym ostatnim kolorze (gdy w pierwszej rundzie trefli E zaimpasowałby damę) bądź zagrywając w karo i odcinając przeciwnika od fort treflowych dziadka (kiedy w pierwszej rundzie trefli E wstawiłby ze stołu króla).
Minimaks teoretyczny: 3 (WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 8 (WE);
– 7 (NS);
– 8 (NS);
– 9 (WE);
BA – 6 (NS, WE!).