Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
|
||||
|
|
|
||
|
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1 |
1 |
2 |
3 |
pas |
3 |
pas |
pas |
pas |
1
gdyby2
maksymalna ręka (po pasie) z fitem pikowymJak to często bywa, z pojedynku kiery przeciwko pikom
zwycięsko wyjdą te ostatnie. Rozgrywający nie powinien mieć kłopotów ze
skompletowaniem dziewięciu lew, najprawdopodobniej w postaci czterech pików w
ręce, K, kierowej przebitki w dziadku,
A D oraz wziątki treflowej. Nawet
po szkudnym ataku w atu E zrobi swoje, pod warunkiem wszakże iż
D
– w którą padnie pierwszy wist – przepuści (!). A potem wyrobi sobie
trefle. Jeżeli jednak
D zostałaby pobita asem, a następnie rozgrywający
wziąłby się za wyrabianie trefli (co byłoby wówczas konieczne), to obrońcy
obłożyliby go, dokonując przebitki w tym ostatnim kolorze (gdy w pierwszej
rundzie trefli E zaimpasowałby damę) bądź zagrywając w karo i
odcinając przeciwnika od fort treflowych dziadka (kiedy w pierwszej rundzie
trefli E wstawiłby ze stołu króla).
Minimaks teoretyczny: 3 (WE), 9 lew; 140
dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 8 (WE);
– 7 (NS);
– 8 (NS);
– 9 (WE);
BA – 6 (NS, WE!).