Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.
|
||||
|
|
|
||
|
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1 |
2 |
4 |
pas |
5 |
ktr. |
rktr.4 |
pas |
5 |
pas |
6 |
pas |
pas |
pas |
1
22
splinter, krótkość kierowa3
cue-bid: wprawdzie4
na tej pozycji rekontra to podtrzymanie partnerowego stopera w treflach, modelowo: dama lub singleton; E mógłby wprawdzie spasować, aby to W ujawnił klasę swojego cue-bidu treflowego (pierwsza klasa – rekontra), bardziej interesuje go jednak, czy partner ma zatrzymanie karowe (z punktu widzenia E szlemik jest już przesądzony, bada on więc szanse ewentualnego wielkiego szlema)5
as kierowy, brak cue-bidu karowego6
ostatnia zapowiedź partnera wykluczyła możliwość zagrania wielkiego szlemaPo otwarciu 1, kierowej interwencji przeciwnika oraz
cue-bidzie W 5
– jego partner musi uważać sprawę zalicytowania
szlemika pikowego za przesądzoną. I rzeczywiście, byłby to znakomity
kontrakt, pod warunkiem że zostałby ustawiony z lepszej ręki E. Gracz
ten mógłby bowiem bezpiecznie wykorzystać obie szanse: najpierw treflową (
K
u N – aby ewentualnie na
D pozbyć się z ręki W kara), a
potem karową (impas w tym kolorze). Kontrakt 6
(E) zostanie zatem
zrealizowany w około 75% przypadków. Kiedy jednak rozgrywającym jest W,
szanse na sukces drastycznie spadają. Po pierwszym wiście karowym rozgrywającemu
nie wolno zaimpasować, tylko musi zabić asem, a potem wyrobić sobie
D i
wyrzucić na nią z ręki przegrywające karo. 6
(W) zostanie wówczas
wygrane, jako że obrońca N ma tylko singla karo. Jeśli natomiast
rozgrywający zdecydowałby się w pierwszej lewie na impas... Na jego szczęście
– N najczęściej ujawni dwukolorowy charakter swojej ręki, więc jeśli
później wyjdzie w karo, gracz W będzie miał duże szanse rozczytać,
że jest to singleton, zabić pierwszą lewę asem, wyatutować, a potem zagrać
A i blotkę trefl do damy... Jeżeli jednak N poprzestanie na wejściu
2
, a potem także zaatakuje w karo, impas w pierwszej lewie będzie manewrem
wielce kuszącym – po prostu rozgrywający może uznać go za zagranie na
jedyną szansę....
Minimaks teoretyczny: 6 (WE), 12 lew; 980
dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 7 (WE);
– 8 (WE);
– 8 (NS);
– 12 (WE);
BA – 9 (WE).