Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
A1085 95 763 KQ107 |
||||
J6432 A64 K10 843 |
Q9 Q108732 J952 J |
|||
K7 KJ AQ84 A9652 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1 BA1 |
pas |
2 |
pas |
2 |
pas |
3 BA2 |
pas |
pas |
pas |
1
5–4 w młodszych i dwa "grube" duble w starszych to w zasadzie modelowe otwarcie 1BA2
9 PC plus dwie dziesiątki pozwalają na zapowiedzenie 3BA; jeżeli jednak N zdecyduje się jedynie na inwitujące 2BA, jego partner dołoży końcówkęInne możliwości:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2 1 |
2 BA2 |
pas |
3 |
pas |
3 4 |
pas |
3 BA |
pas |
pas |
pas |
1
słabe dwa – pary traktujące tę konwencję jako superdestrukcyjną na pewno zdecydują się tu na jej zastosowanie2
naturalne, 15–18 PC3
pytanie o cztery piki; N może też od razu podnieść zapowiedź partnera do 3BA4
brak czterech pików
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2 1 |
2 BA2 |
3 (!) |
3 BA |
pas |
pas |
pas |
1, 2
jak poprzednio
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2 1 |
2 BA2 |
pas |
3 3 |
pas |
3 4 |
pas |
3 BA |
pas |
pas |
pas |
1
multi2
naturalne, 15–18 PC3
jak poprzednio, i tu alternatywą są bezpośrednie 3BA4
jak poprzednio
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2 1 |
2 BA2 |
3 3 (!) |
3 BA |
pas |
pas |
pas |
1, 2
jak poprzednio3
fity w obu kolorach starszychNiektórzy gracze W będą walczyć na szczeblu trzech, na ogół jednak i tak skończy się na kontrakcie 3BA (S). Powinien on zostać łatwo zrealizowany, rozgrywający ma bowiem do wzięcia kiera, dwa piki, pięć trefli oraz karo. W praktyce są nawet małe szanse na nadróbkę – jeżeli do trefli W pozbędzie się pika i kiera, może zostać w końcówce wpuszczony pikami na wist spod K. Lewy obrońca powinien jednak pozbyć się dwóch blotek pikowych, a wówczas z nadróbki wyjdą nici.
Końcówka bezatutowa może zostać opłacalnie obroniona czterema kierami z kontrą, za 300 (bez dwóch), w równych założeniach mało która para WE zdecyduje się jednak na taką akcję (chyba że E otworzy licytację rewolwerowymi 3!). Teoretycznym minimaksem rozdania jest jednak kontrakt 5 (NS), możliwy do wygrania pod warunkiem że rozgrywający nie zaimpasuje kar damą, tylko zagra w tym kolorze na drugiego króla za asem.
Minimaks teoretyczny: 5 (NS), 11 lew; 400 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
– 11 (NS);
– 9 (NS);
– 8 (WE);
– 8 (NS);
BA – 9 (NS).